فرماندار خاش گفت: بر اساس سیاستهای کلان دولت یازدهم سیستان و بلوچستان یکی از استانهای مورد توجه در مبحث مسایل اقتصادی می باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران زاهدان.،علیرضا شهرکی بیان کرد: سیستان و بلوچستان از نظر ذخایر معدنی خطه ای سرشار و غنی محسوب می گردد برهمین اساس از برنامه های دولت سرمایه گذاری جدید در معادن و کشف معادن جدید خواهد بود تا از ظرفیتهای فراوان این استان استفاده شود.

وی افزود: توسعه گردشگری، کشاورزی، باغبانی و صنایع گلخانه ای و صنایع تبدیلی و فرآوری و بسته بندی و غیره از دیگر برنامه های دولت است.

وی مهمترین ظرفیتهای منطقه را نیروهای انسانی مستعد دانست و گفت: باید زمینه بهره گیری ازظرفیت نیروهای توانمند فراهم گردد تا این نیروها بتوانند ارزشهای خود را به اثبات برسانند.

شهرکی ادامه داد: با توجه به ظرفیتها و امکانات وسیع استان در زمینه معادن و کشاورزی باید از نیروهای انسانی بهره لازم را برد.

وی همچنین بیکاری را مهمترین مشکلات اساسی استان عنوان و بیان کرد: باید سعی کرد با استفاده از سرمایه های بخش خصوصی و جذب سرمایه گذاران در منطقه زمینه ای را فراهم سازیم تا بخش خصوصی علاقه مند به سرمایه گذاری در استان شود و از این طریق بیکاری را کاهش دهیم.

فرماندار در ادامه از کمبود آب بعنوان معضلی مهم یاد کرد و افزود: باید در زمینه رفع این مشکل نیز اقدامی اساسی صورت بپذیرد .

شهرکی اظهار داشت: خوشبختانه با آمدن استاندار جدید که به توسعه همه جانبه استان نظر دارند مردم و مسئولان می توانند به بهترین نحو برای رشد و توسعه استان بهره ببرند./س
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.