استاندار اردبیل گفت: ۱ میلیارد دلار از منابع کشور که پیش از این در حین بلوکه شده بود صرف اجرای طرح ها و پروژه های آبی استان اردبیل می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ مجید خدابخش در جلسه شورای برنامه ریزی استان اردبیل افزود: قرار است این منابع تا پایان امسال جذب طرح های آبی و خاکی استان اردبیل شود تا برخی از پروژه های نیمه تمام نظیر ساخت سدها و آب رسانی به شهرها و روستاها به مرحله بهره برداری برسد.

وی تصریح کرد: به اتفاق نمایندگان استان هفته گذشته جلسه ای را با نوبخت معاون راهبردی رئیس جمهور داشتیم که در این نشست قرار شد از محل اعتبارات مرزی برای تکمیل سد عمارت در گرمی منابع خاصی در نظر گرفته شود تا این پروژه به سرعت و با دقت نظر بیشتر عملیاتی و اجرایی شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: سد عمارت سال هاست که عملیات اجرای آن آغاز شده ولی همچنان به صورت کند و ناقص در حال انجام است که امیدواریم با تزریق اعتبارات جدید بتوانیم پروژه عظیم سد عمارت به یک سرانجام مطلوب و مناسب برسانیم.

خدابخش ضرورت جذب سرمایه گذاران داخلی و استفاده از منابع فاینانس را در تکمیل پروژه های زیربنایی و حیاتی بیان کرد و گفت: ما بدون بهره گیری از این منابع نمی توانیم چنین پروژه هایی را در کمترین زمان تکمیل کرده و به مرحله بهره برداری برسانیم.

وی گفت: سهم پروژه های استانی از اعتبارات ملی حدود نیمی از بودجه سال گذشته بوده و با در نظر گرفتن تورم موجود افزایش اعتبار قابل توجهی برای پروژه های ملی در نظر گرفته نشده است.

خدابخش تصریح کرد: دولت منابع مالی قابل توجهی در کشورهای خارجی دارد که به دلیل تحریم های بانکی، ورود آنها به کشور غیرممکن بوده و تنها راه استفاده از این منابع آن است که پیشرفت پروژه ها را به نقطه ای برسانیم تا بتوانیم از آن منابع بصورت غیرمستقیم استفاده کنیم.

وی افزود: باید 15 درصد آورده از کل اعتبار پروژه ها توسط متقاضی تأمین شود تا بتوانیم 85 درصد باقیمانده را به صورت مشارکتی از آن منبع تأمین کنیم که البته برای تأمین این 15 درصد نیز دولت شش درصد از محل صندوق توسعه ملی کمک می کند/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، تکمیل ، پروژه های ، آبی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.