اتاق فکر شورای فرهنگی برای توسعه هرچه بیشتر در روستاهای کشور راه اندازی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران رشت ؛ مدیر کل امور فرهنگی و مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم کشور در نهاد ریاست جمهوری که برای بررسی روند اجرای طرح تشکیل شورای فرهنگی در روستاها به گیلان سفر کرده بود از راه اندازی این شورا در همه روستاها خبر داد.

رضا برزگر با اشاره به اینکه در اجرای طرح توسعه فرهنگی روستاها در هر شهرستانی ، یک روستا با 11 عضو تشکیل می شود افزود: این اعضا به عنوان بازوان مشورتی و فکری دستگاه های اجرایی فرهنگی در دهستان های با جمعیت بالای 500خانوار برای توسعه فرهنگی و محرومیت زدایی همکاری می کنند.

مهدوی ؛ مدیر کل امور روستایی و عشایری گیلان هم گفت: محوری کردن فعالیت های فرهنگی در روستاها و نیز بهره مندی از توان بومی و اندیشه کارشناسان برای ارتقای برنامه های فرهنگی ، ورزشی و مذهبی را از اهداف راه اندازی اتاق فکر در روستاها اعلام کرد.

نصرپور ؛ مدیرکل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این نشست گفت: برای گسترش فرهنگ روستایی و اندیشه های ناب بومی در 8ماه گذشته 2هزارو 400دقیقه برنامه در حوزه سیما ، 4هزارو 900دقیقه برنامه در حوزه صدا و 2هزارو 400 دقیقه برنامه در حوزه خبر با محوریت روستا تولید و پخش شده است و این امر به قوت ادامه خواهد داشت.

حدود نیمی از جمعیت گیلان روستا نشین هستند./.س


انتهای پیام
برچسب ها: شورای ، فرهنگی ، روستاها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.