جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت : ایران کانون دیپلماسی پویا در جهان است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری،سردارحسین سلامی در آئين بزرگداشت 240 شهید دانشجو استان مازندران و دو شهيد گمنام دانشگاه مازندران گفت:دیپلماسی ایران به حدی قدرتمند است که توانست تحریم دشمنان را متوقف کند و استراتژی آنها را تغییر دهد. وی تصريح كرد:هرچند آمریکا از قوی ترین قدرت جهان است اما جمهوری اسلامی ایران توانست با دیپلماسی مقاومت، سیاست های راهبردی آنها را تغییر دهد.

سردارسلامی به توانایی های جمهوری اسلامی در حیطه های مختلف اشاره کرد و گفت اگر ایران دارای اطلاعات امنیتی قوی نبود زنجیره ترور دانشمندان هسته ای دامن بسیاری از استادان و دانشجویان نخبه ما را می گرفت.

وی با بیان اینکه دانشجویان و دانشمندان سینه علم را شکافتند؛ افزود: تحریم سبب شد تا دانش ها و فنون مختلف با تکیه بردانش بومی در کشور رشد و توسعه پیدا کند .

سردار سلامی از دانشجویان و استادان به عنوان ارکان اصلی مولد اندیشه یاد کرد که ذهن آنها سرشار از جوشش و تفکر نوین برای توسعه جامعه و اعتدال آن است.

وی ادامه داد: اگر جامعه ای فاقد استقلال فکری، فرهنگی، علمی و ذهنی باشد به طور یقین به بیگانگان وابسته خواهد شد. جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دفاع مقدس اسرار پیروزی متراکم و پی در پی علیه دشمنان بود؛ بیان داشت: شهدا، آموزگاران حقیقی پیروزی های بزرگ ما در فضاهای نامتعادل و نامتوازن قدرت هستند و هنر شهداء این بود که توانستند اراده سیاسی یک ملت را در چنین شرایطی برقدرت های بزرگ تحمیل کنند.

شايان ذكر است در اين كنگره كه با استقبال كم نظير دانشجويان در مسجد امام جعفر صادق (ع) دانشگاه مازندران برگزار شد از سرود حماسي شهداي دانشجويي با اجراي حامد زماني و از تمبر كنگره به همراه كتاب و نرم افزار كنگره رونمايي شد./س

انتهای پیام //

برچسب ها: ایران ، دیپلماسی ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.