رئیس پلیس آگاهی گلستان از پیگیری و شناسایی برای دستگیری متخلفان قطع درختان سرخدار 190 میلیون ساله در گلستان خبر داد.

به گزارش  خبرنگار باشگاه خبرنگاران  گرگان، محمدرضا اکبری گفت: پلیس آگاهی استان گلستان در کنار برخورد با جرائم خشن و سرقت‌ها مبارزه با متخلفان و متجاوزان به عرصه‌های منابع طبیعی را نیز در دستور کار خود دارد.

 وی افزود: در روزهای گذشته در پلیس آگاهی استان پرونده‌ای در خصوص قطع گونه بسیار ارزشمند درخت سرخدار در اراضی استان گلستان تشکیل شد و مورد رسیدگی قرار گرفت.

اکبری تأکید کرد: پس از بررسی‌ها و تحقیقات به عمل آمده و به دست آوردن تصاویری از قطع این درختان، چهار منطقه قطع این درختان که در حوزه زمین‌های گرگان هستند مشخص شد و عوامل ارتکاب به این عمل نیز شناسایی شده‌اند.

 وی درادامه گفت: این افراد طی روزهای آینده دستگیر خواهند شد. اکبری گفت: قطر درختان قطع شده از 90 سانتی‌متر تا 215 سانتی‌متر بوده که دارای ارزش بسیار زیادی است.

 رئیس پلیس آگاهی استان گلستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون در خصوص برخورد با قطع بی‌رویه درختان تعداد 36 پرونده تشکیل و 54 نفر نیز دستگیر شده‌اند.

 اکبری ادامه داد: در این مدت میزان 408 اصله چوب، 17 هزار و 400 شاخه چلم، 16 هزار و 500 کیلو هیزم و 89 عدد چوب قلیان سرخدار کشف و ضبط شده است.

عباس پوریانی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان خبری با عنوان قطع دلخراش 47 اصله درخت سرخدار با قدمت 190 میلیون سال در گلستان را اعلام و از مردم خواست به عنوان چشم بینای دستگاه قضایی در صورت مشاهده دستاندازی به طبیعت، بلافاصله موضوع را به مراجع قضایی اطلاع دهند/س.

 

برچسب ها: قطع ، سرخدار ، گلستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.