مدیر اداره آموزشهای شهروندی منطقه یک گفت: منطقه یک به عنوان دبیرخانه موضوعی محیط زیست جشنواره مشکات درحال فعالیت است که 2 محور یک قدم به سوی تهران پاک و آلودگی هوا را دنبال می کند.

سیاو‌شی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران افزود: این دبیر خانه درحال جمع آوری آثار شهروندان در شمال تهران و تمامی مناطق شهر تهران است.
سیاو‌شی خاطر نشان کرد: منظور از رفتارهای زیست محیطی آن دسته از رفتارها و عکس العمل‌ ها‌یی است که شهروندان بر اساس نوع فعالیت و معیشت خود و بر مبنای سطح دانش و فرهنگ و از همه مهمتر احساس تعلق و مسئولیت خود نسبت به شهرنشینا‌ن می دهند.

سیاو‌شی عنوان کرد: از آنجایی که بر اساس تعریف علمی محیط زیست، همه اجزای محیط زیست اعم از آب، خاک، هوا و انسان و آنچه که بر محیط اثر گذارده و از آن تاثیر می پذیرد محیط زیست محسوب می گردد، هر رفتاری می تواند دارای اثرات و جنبه های مثبت و منفی زیست محیطی باشد، در این میان احساس تعلق ما به عنوان شهروندان تهرانی به شهرمان تهران و آنچه که به نسل امروز هر چه می دهیم و برای آیندگان به یادگار خواهیم گذاشت مهمترین نقش را ایفا می نماید.

سیاو‌شی افزود: راههای کاهش آلودگی هوا در شهر تهران شامل کنترل آلودگی هوا در شهر تهران شامل کنترل آلودگی در منبع آلوده کننده اعم از منابع ثابت و متحرک،‌ ایجاد فضای سبز، گسترش استفاده از اینترنت، بهبود سیستم ترافیک، کنترل و عیب یابی موتور خودروها و مراجعه به مراکز معاینه فنی خودروها، ارائه سیستم مدیریت کیفیت هوا، گسترش متر‌وی تهران، گسترش وسایل نقلیه عمومی، حذف خودروهای فرسوده و موارد دیگر است.

انتهای پیام/
برچسب ها: شهروندان ، نسل ، آلودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار