مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی گفت: پس از رسیدن به جایگاه مطلوب نسبی در جذب گردشگران داخلی و خارجی، این استان برای جلب رضایتمندی هر چه بیشتر گردشگران گام های جدی در مسیر استانداردسازی تاسیسات گردشگری بر می دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز ،تراب محمدی در نشست هم اندیشی مدیرکل دفتر امور مراکز خدماتی گردشگری با مدیران مراکز اقامتی استان با موضوع استانداردسازی، افزود: گردشگر نیز مانند سرمایه گذار فرار است و باید در تامین آسایش و رضایتش بسیار دقیق و مراقب بود.

وی با بیان اینکه بهرغم تلاش های صورت گرفته جای خالی استانداردسازی مراکز اقامتی در آذربایجان شرقی دیده می شود، اظهارکرد: در این چارچوب تعدادی از هتل های استان برای استانداردسازی اعلام آمادگی کرده اند که باید از این رویه قدردانی کرد.

محمدی با تاکید بر اینکه باید شان گردشگر ورودی همواره حفظ شود، خدمات ارایه شده از سوی مراکز اقامتی و نوع رفتار کارکنان این مراکز را در جلب رضایت گردشگران بسیار موثر دانست.

وی با بیان اینکه چهره امروز آذربایجان شرقی در حوزه گردشگری متفاوت از چهره پنج سال پیش است، تاکید کرد: افزایش گردشگران داخلی و خارجی ورودی به استان یکی از مهمترین دلایل این تغییر است.

محمدی ادامه داد: اشغال بیش از صد در صدی هتل های آذربایجان شرقی در اغلب ایام سال، پر بودن هتل های استان در روزهایی به جز فصل تابستان و تبدیل شدن آن به مقصدی چهار فصل، افزایش تعداد هتل ها و تخت ها و همچنین ساخت هتل آپارتمان ها از دیگر دلایل این دگرگونی گردشگری آذربایجان شرقی نسبت به پنج سال اخیر است.

وی با بیان اینکه تنها در سال جاری 11 هتل آپارتمان در استان به بهره برداری رسیده است، گفت: به رغم افزایش چشمگیر هتل ها و مراکز اقامتی آذربایجان شرقی، با توجه به رشد روزافزون گردشگران ورودی به استان، نیازمند 20 هزار تخت در ایام معمولی و 30 هزار تخت در ایام پیک سفر در آذربایجان شرقی هستیم./س

 

برچسب ها: تاسیسات ، گردشگری ، مسیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.