فرماندار ساوه گفت: رونق و آبادانی روستاها نیازمند تامین زیر ساخت هاست و این مهم بر عهده شوراها و دهیاران است تا بتوان معادله مهاجرت از روستاها به شهر را معکوس کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک، معاون استاندار و فرماندار ساوه در مراسم آغاز به کار ناوگان حمل و نقل عمومی روستاهای بخش مرکزی ساوه گفت: یکی از مسایلی که در شهرستان جزو اولویت های کاری مسوولان است این است که با توجه به اعتبارات در نظر گرفته شده برای شهرستان و با در نظر گرفتن شرط عدالت، نیازهای جمعیت روستایی نیز برطرف شود.

آزاد با اشاره به بهره مند شدن تعدادی از روستاهای شهرستان از خدمات حمل و نقل عمومی افزود: هزینه ‌های زیرساختی به عنوان سرمایه‌ های یک جامعه محسوب می ‌شوند.

فرماندار ساوه با اشاره به اینکه تعدادی از روستاهای شهرستان از سرویس‌ حمل و نقل عمومی بهره مند نیستند، تصریح کرد: باید برای برطرف کردن مشکل این روستاها نیز تدبیری اندیشیده تا مردم روستا نیز بتوانند از ناوگان حمل و نقل برون شهری بهره‌ مند شوند.

وی نوسازی، تقویت و ساماندهی ناوگان حمل و نقل عمومی را از جمله راهکارهای کاهش ترافیک دانست و خواستار تداوم این اقدامات شد.

بخشدار بخش مرکزی ساوه نیز گفت: فعالیت سیستم حمل و نقل عمومی مسافران روستایی با هدف ارتقاء کیفیت زندگی و فعالیت ساکنان روستاها، ارائه خدمات مطلوب به روستائیان و کمک به توسعه اقتصادی روستاها انجام می شود.

احمد پرهیزکار افزود: فراهم کردن ناوگان حمل و نقل عمومي مناسب مي تواند يک فرصت در رسيدن به اهداف باشد و موجب کاهش محروميت در بسياري از مناطق روستايي شود.

مدیرعامل تعاونی دهیاری های روستایی بخش مرکزی ساوه نیز گفت: تعداد سه دستگاه مینی بوس هیوندا کار جابجایی مسافرین روستایی در بخش مرکزی ساوه را انجام می دهند.

احمد درمانلو با بیان اینکه این مینی بوس ها با صرف هزینه ای بالغ بر سه میلیارد ریال خریداری شده است، افزود: 60 درصد این مبلغ از طریق اعتبارات دولتی و 40 درصد مابقی نیز توسط شرکت تعاونی دهیاری های روستایی بخش مرکزی ساوه تامین شده است./س

برچسب ها: مهاجرت ، روستاییان ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.