3 نفر از جانبازان شیمیایی که جهت حضور در اجلاس لاهه به بنیاد شهید و امور ایثارگران شده بودند، پس از انجام مراحل اداری و اخذ ویزا در دقیقه نود از اعزام آن‌ها جلوگیری به عمل آمد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ، به نقل از سایت شهدای ایران، هجدهمین کنفرانس بین الملل منع استفاده از سلاح های شیمیایی در حالی در لاهه برگزار شد که دو جانباز شیمیایی سردشت در این اجلاس حضور پیدا کردند.

همه ساله از11 آذر سالن اجلاس لاهه شاهد حضور جانبازانی است که به عنوان سندهای زنده همراه با نمایشگاه عکس و اسناد مستند جنگ حضور پیدا می کنند تا پیام مظلومیت جانبازان شیمایی و شهرهای شیمایی ایران را به جهان اعلام کنند.

یکی از برنامه های اصلی حضور جانبازان شیمایی در این اجلاس سخنرانی پیرامون مشکلات و عوارض ناشی از استفاده سلاح های شیمیایی در جنگ و مشکلات بعدی عارضه شیمایی است که هجدهمین اجلاس بین المللی منع استفاده از سلاح شیمیایی نیز با همین روند برگزار شد.

آنچه در این میان مبهم است معیار و ملاک انتخاب جانبازان شیمیایی برای حضور در این اجلاس می باشد تا جایی که ظواهر امر گواه این است که اشخاص ثابتی هر ساله برای حضور در این اجلاس انتخاب می شوند که همین امر می تواند کثرت تعداد جانبازان شیمایی ایران و حرف های ناگفته این جانبازان را زیر سوال برده و حقوق جامعه جانبازان شیمیایی ایران پایمال شود.

غلام دلشاد  یکی از معروف ترین و مشهورترین جانبازان شیمیایی در استان فارس است که با پیگیری های یک ساله خود توانست کرسی مستقلی به نام انجمن مردم نهاد جانبازان شیمیایی فارس را در کنفرانس بین المللی منع استفاده از سلاح شیمیایی به ثبت برساند تا ندای حقانیت خود را به گوش جهانیان برساند و پیام خود را که جهانی عاری از سلاحهای شیمیایی و میکروبی بود را به جهان اعلام کند و 3 نفر از جانبازان شیمایی فارس را جهت حضور در این کرسی به بنیاد شهید و امور ایثارگران معرفی می کند که بعد از طی شدن مراحل اداری و اخذ ویزا در دقیقه نود از اعزام این جانبازان که کرسی مستقل در لاهه به ثبت رسانده بودند به دلیل نبود بودجه خودداری می شود و صرفا همان دو جانباز انتخاب شده از سردشت به همراه تیمی از بنیاد شهید و وزارت امور خارجه در این اجلاس 5 روزه حضور پیدا کردند.

بی شک موضوع اثبات مظلومیت جانبازان شیمایی ایران و دفاع از حقوق حقه ایشان و گرفتن غرامت جنگی این جانبازان یکی از وظایف اصلی بنیاد شهید و وزارت خارجه است که اختصاص بودجه برای حضور این جانبازان در این اجلاس می تواند کم ترین اقدام این دو سازمان باشد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار