وزیر دفاع و پشتیبانی با اشاره به اینکه طراحی زیردریایی نیمه سنگین انجام شده و ساخت بدنه آن به پایان رسیده گفت: با انجام مراحل آزمایشی و تجهیزاتی این زیردریایی انشاء الله تحویل نیروی دریایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی در حاشیه هفتمین کنفرانس علمی فرماندهی و کنترل ایران که در دانشگاه امام حسین (ع) برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران درباره زیردریایی‌های نیمه سنگین اظهار داشت: طراحی و ساخت بدنه این زیردریایی انجام شده و آزمایش‌های قوس و حرکت و طی کردن فاصله‌های چند صد کیلومتری نیز انجام شده است. 

وی افزود: انشاء الله این زیردریایی بایستی تجهیز شود و با انجام این مراحل تحویل نیروی دریایی خواهد شد. 

سردار دهقان در پاسخ به اینکه چند ماه دیگر این زیردریایی آماده خواهد شد تصریح کرد: با توجه به اینکه جنبه‌هایی از این کار تحقیقاتی است سعی می‌کنیم زمان خاصی را نگوییم اما زمان زیادی طول نمی‌کشد. 

وزیر دفاع در پاسخ به سوالات دیگر خبرنگاران درباره پرتاب موجود زنده‌ای که قرار است به زودی به فضا برود گفت: نوع پرتاب کننده از بخش کاوشگری است که هم می‌تواند به فضا برود و هم از فضا مجددا به زمین بازگردد و ما می‌توانیم رفتارهای عوامل محیطی و انعکاسی که روی آن موجود زنده دارد را ببینیم لذا این کاوشگری است که انشاء الله در آینده نزدیک آن را به فضا پرتاب خواهیم کرد. 

وی افزود: انشاء الله در آینده نزدیک آمادگی پرتاب ماهواره به فضا را خواهیم داشت. البته مدارات فضایی متفاوت است یعنی ماهواره‌ها به تناسب مداری که در آن قرار می‌گیرد و دایره‌ای بودن یا بیضوی بودن به آن مدار، مدت پایداری و ماندگاریشان در فضا متفاوت خواهد بود. 

سردار دهقان اظهار داشت: ما در آینده به دنبال این هستیم که‌ای ماهواره‌ها را هم در مدارات بالاتری قرار دهیم و هم مسیر حرکت ماهواره‌ها را به گونه‌ای مدیریت کنیم و سامانه‌های آن را شکل دهیم که مأموریت‌ها در بازه زمانی بلندمدت تری انجام شود. 

وزیر دفاع درباره اینکه موتورهای جت روی پهپادهای ساخت داخل است و در رسانه ملی به آن اشاره کرده گفت: جزئیات آن روشن است معمولا موتورهای موشک‌ها یک بارمصرف است و موتورهای جت نسبت به موتورهایی که در هواپیما‌ها به کار می‌رود معمولا قدرت انرژی بالا‌تر و بهتری دارند و موجب می‌شوند سرعت و میزان سوخت و همه مسائل آن را کنترل کرد. 

وی افزود: در پهپادهایی که تاکنون ساخته شده موتور جت به کار می‌رود که از لحاظ سقف مأموریت پروازی سرعت و مسائل دیگری که دارد قائدتا بهتر می‌تواند جواب دهند لذا تولید موتورهای جت را در دستور کار داشته‌ایم و در موشک‌های کروز هم بعضا به کار گرفته‌ایم. 

وزیر دفاع تصریح کرد: انشاء الله در آینده بتوانیم قوی‌ترین جت را روی پهپاد‌ها قرار دهیم و هم از نظر سرعت و هم سقف پروازی بهره بهتری از آن‌ها داشته باشیم. 

سردار دهقان درباره ماهواره نوید۲ که قرار است در دولت تدبیر و امید به عنوان ماهواره تدبیر بزودی پرتاب شود این ماهواره‌ای است که انشاء الله در آینده در مدار گذاشته می‌شود و در ادامه مراحل مختلفی برای مأموریت ماهواره‌ها پیش بینی شده است.
 
وی افزود: چند مرکز دانشگاهی و صنعتی مأمور ساخت این ماهواره‌ها شدند. ماهواره تدبیر نیز ماهواره‌ای است که در دانشگاه علم و صنعت ساخته شده و تولید آن نهایی و تست آن انجام شده اس و باید انطباق و تدبیرپذیری‌اش با حامل آن انجام شود. 

وزیر دفاع خاطرنشان کرد: درحال حاضر این مراحل در حال طی شدن است و انشاء الله از‌‌ همان مراکزی که تاکنون ماهواره‌ها پرتاب می‌شده پرتاب خواهد شد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار