سفیر جمهوری اوگاندا در تهران گفت: ایران و آفریقا فرصت های بسیاری برای همکاری دارند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان، «محمد احمد کیسوله» دیروز در نشست تخصصی برسی فرصت های بازار و سرمایه گذاری دانش بنیان در شرق آفریقا که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) برگزار شد افزود: ایران ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری بسیار خوبی دارد.

وی بابیان اینکه کشور ایران صنایع بسیار پیشرفته وتولیدات با کیفیت بالا و قیمت مناسب دارد و سطح علمی دانشگاه های ایران به ویژه دانشگاه های علوم پزشکی ایران بسیار بالا است،خاطرنشان کرد: ایران باید ظرفیت ها و فرصت های خود را به مردم دنیا اطلاع رسانی کند اما تاکنون این کار انجام نشده است.
سفیر جمهوری اوگاندا درتهران با بیان اینکه بعضی ها اعتقاد دارند خطر سرمایه گذاری درآفریقا بسیار بالا است ادامه داد: این ادعا درست نیست و کشورهایی مانند چین،انگلیس وآمریکا در آفریقا سرمایه گذاری کرده اند.
وی به تاسیس درمانگاه پزشکی ایرانیان اشاره کرد و گفت: مردم ایران باید در تمام سرمایه گذاری ها در آفریقا حضورمیدانی داشته باشند.
وی تاکید کرد: کشور ایران باید در زمینه صنعت و تجارت به تشکیل نمایندگی ها و دفاتر اقدام و ظرفیت های خود را معرفی کند.
مدیرعامل شرکت دانش بنیان آرون نیز گفت: 17 شرکت دانش بنیان در دانشگاه های آزاد کشور در حال فعالیت هستند که خروجی های مثبت و قابل تزریق به صنعت دارند.
ˈ
محمد حامد کیانیˈ افزود: در شرق آفریقا 17 کشور با هم یک خوشه به نام کشورهای شرق آفریقا تشکیل داده که شاخص این کشورها کنیا و اوگانداست.
وی با بیان اینکه در کشور اوگاندا 68 درصد مردم با سواد و مسلط به زبان انگلیسی هستند، ادامه داد: زمینه های سرمایه گذاری بسیاری در بخش کشاورزی ،شیلات،جنگلداری و صنعت گردشگری در این کشور وجود دارد.
وی تصریح کرد: فعالیت در شرق آفریقا دارای مزیت های بسیاری است و روابط ایران با این کشورها می تواند منطبق بر نظام برد برد باشد.
کیانی با بیان اینکه محصولات ایران در کشورهای شرق آفریقا در حال عرضه است، گفت: وجود استانداردهای منطبق با استاندارد جمهوری اسلامی ایران از مزیت های بزرگ سرمایه گذاری در این کشور هاست.
وی انتقال دانش فنی ،محصولات دانش بنیان وسرمایه به کشورهای اوگاندا و کنیا را جزو برنامه های آتی این شرکت دانش بنیان عنوان کرد/س.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.