نوجوان 16 ساله ای در خراسان شمالی که به دلیل اعتیاد شدید به مواد مخدر صنعتی اقدام به سرقت 15 میلیون تومان طلا از منزل کرده بود دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  گفت: برابر شکایت یک شهروند بیرجندی مبنی بر این که از منزلش مقدار زیادی طلا به سرقت رفته است پرونده ای  در این زمینه تشکل شد و رسیدگی به آن در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت  این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ" عرب زاده" افزود: کارآگاهان در بررسی از صحنه جرم دریافتند که هیچ گونه  تخریبی هنگام سرقت طلاها انجام نشده است بنابراین  ظن ماموران بر سرقت طلاها توسط شخص یا اشخاص دیگری مسجل شد.

وی ادامه داد:  با این ظن، شاکی در تحقیقات تکمیلی ماموران اظهار کرد به یکی از آشنایانش که به خانه او رفت و آمد دارد مظنون است و کارآگاهان پلیس با توجه به قوانین و مقررات این نوجوان 16 ساله را به اداره پلیس دعوت کردند.

 رئیس پلیس آگاهی استان اظهار داشت: با شروع بازجویی از فرد مظنون وی در ابتدا به  تناقض گویی پرداخت در حالی که استعلام های مربوطه نشان  داد او از افراد سابقه دار است.

وی تاکید کرد: ماموران در ادامه به روش های علمی و استفاده از شگردهای خاص از مظنون بازجویی کردند تا این که  نوجوان 16 ساله به جرم خود اعتراف کرد و گفت به دلیل اعتیاد به مواد مخدر صنعتی دست به سرقت زدم  و چون به خانه شاکی  رفت و آمد داشتم از دسته کلید وی سوء استفاده کرده و برای  این کار با نقشه قبلی که در ذهن داشتم وقتی از خالی بودن منزل مطمئن شدن دست به سرقت طلاها زدم و  به خاطر استعمال مواد مخدر مقداری از طلاها را  با مواد مخدر معاوضه کردم.

به گفته وی این متهم در بازجویی ها به 2 مرحله سرقت از منزل شاکی اعتراف کرد که یک مرحله سرقت طلا و مرحله بعدی سرقت مقداری وسایل الکترونیکی بوده است.

وی گفت:  با اتمام بازجویی متهم به همراه کارآگاهان در صحنه وقوع جرم حاضر شد و صحنه جرم را باز سازی کرد و با توجه به سن کم متهم وی به کانون اصلاح و تربیت سپرده شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرقت ، اعتیاد ، منزل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۱۱:۲۰ ۲۲ آذر ۱۳۹۲
وقتی پای مواد مخدر در میان باشد، به هیچکس نباید اعتماد کرد.به داد جوانان این مملکت برسید.
آخرین اخبار