مدیر جهادکشاورزی شهرستان چاراویماق از افزایش 46 درصدی تعداد کندوهای زنبور عسل در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، احمدی در جمع خبرنگاران افزود: تولید عسل در سال 92 در مقایسه با مدت مشابه سال قبل در شهرستان چاراویماق با افزایش قابل ملاحظه‌ای همراه است.

وی افزود: آمارگیری کلنی‌های زنبور عسل در هفته نخست مهر ماه سال‌جاری همزمان با سراسر کشور در این شهرستان نیز انجام گرفت.

احمدی ادامه داد: این سرشماری با همکاری بخش خصوصی و اتحادیه زنبورداران استان و معاونت بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان انجام شد و پس از آنالیز آماری صورت گرفته مشخص شد در سال‌جاری هم از لحاظ تعداد کلنی‌های مدرن و هم از لحاظ تولید عسل افزایش قابل ملاحظه‌ای مشاهده می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان چاراویماق افزود: از دلایل این افزایش می‌توان به تسهیلات ارائه شده از محل طرح توسعه کشاورزی در سال 91 برای تبدیل کلنی‌های بومی به کلنی‌های مدرن و تشکیل کلاس‌های ترویجی برای پرورش علمی و اصولی زنبور عسل توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستان اشاره کرد.

این مسئول در ادامه گفت: بر اساس نتایج حاصله از سرشماری زنبورستان‌های این شهرستان مشاهده می‌شود تعداد کلنی‌های زنبور عسل در سال‌جاری در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل به میزان 46 درصد افزوده شده است و از 11 هزار و 725 کندو به 17 هزار و 161 کندو رسیده و تولید عسل نیز از 80 تن به 135 تن رسیده است.

وی از دیگر دلایل افزایش تولید عسل در شهرستان را استقبال بخش تحصیل کرده در تاسیس شرکت‌های تعاونی زنبور عسل در شهرستان برشمرد و افزود: امیدواریم با ترویج بیشتر و برگزاری کلاسهای آموزشی- مهارتی شاهد رونق بیش از پیش این صنعت در شهرستان باشیم./س

 

برچسب ها: افزایش ، کندو ، زنبور عسل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.