در حاشیه چهلمین اجلاس وزاری‌خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی در کوناکری صورت گرفت

دیدار‌ امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر، قزاقستان و فلسطین

معاون عربی و آفریقای وزارت امور خارجه کشورمان در حاشیه چهلمین نشست وزرای امور خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی با وزرای خارجه مصر، قزاقستان، سنگال و فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد

به‌گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حسین امیرعبداللهیان" معاون عربی و آفریقای وزارت امورخارجه کشورمان در ادامه دیدارها و رایزنی‌های خود در حاشیه اجلاس چهلمین اجلاس وزرای امورخارجه سازمان همکاری‌های اسلامی با "نبیل فهمی" وزیر امور خارجه کشور مصر دیدار کرد.
 
در این دیدار  مسائل مورد علاقه فی‌مابین مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. دو طرف در این دیدار در خصوص همکاری‌های منطقه‌ای و بویژه  بر راه حل سیاسی سوریه  تاکید و گفتگو کردند.


دیدار امیرعبداللهیان با وزیر امورخارجه قرقیزستان

امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه کشورمان در حاشیه چهلمین اجلاس وزرای امورخارجه سازمان همکاری‌های اسلامی در کوناکری با "ارلان ایدریسوف" وزیر امورخارجه کشور قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار وزیر امورخارجه قزاقستان موفقیت جمهوری اسلامی ایران را درمذاکرات 5+1 تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد این مذاکرات تا مرحله نهایی با موفقیت انجام شود.

وی با اشاره به دو مرحله میزبانی قزاقستان در گفتگوهای هسته‌ای نسبت به برگزاری نشست‌های آتی در کشورش ابراز تمایل و علاقمندی کرد و بر ضرورت هماهنگی هرچه بیشتر دو طرف در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی تاکید کرد.
 
امیر عبداللهیان نیز در این دیدار ضمن تبیین آخرین تحولات در گفتگوهای تهران و 5+1 بر پایداری جمهوری اسلامی یاران در حفظ غنی‌سازی به‌عنوان دستاوردی ملی با هدف استفاده صلح آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به آخرین تحولات منطقه و ازجمله اوضاع سوریه بر ضرورت تمرکز بر راهکارهای سیاسی تاکید کرد.

امیر عبداللهیان افزود: گفتگوهای ژنو2 در مورد سوریه در صورتی به نتیجه خواهد رسید که ورود سلاح و گروه های تروریستی به سوریه متوفق شود.
 
 
دیدار امیرعبداللهیان با وزیر امور خارجه فلسطین

امیر عبداللهیان در حاشیه اجلاس چهلمین اجلاس وزرای امور خارجه سازمان همکاری‌های اسلامی در کوناکری با ریاض المالکی وزیر امور خارجه  فلسطین  دیدار و گفتگو کرد.

در این دیداروزیر خارجه فلسطین از حمایت‌های  همیشگی جمهوری اسلامی از مردم فلسطین تقدیر و تشکر کرد.
 
وی تاکید نمود رژیم صهیو نیستی در صدد حداکثر سوء استفاده  از اوضاع منطقه به‌ویژه شرایط بحرانی سوریه است. وی با اشاره به وضعیت اسف‌بار انسانی در فلسطین و کاهش چشمگیر کمک‌های انسان‌دوستانه برخی کشورها ، بر پیگیری حقوق مردم فلسطین و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایختی قدس شریف تاکید نمود.
 
دکتر امیر عبداللهیان  نیز در این دیدار رژیم صهیونیستی را ریشه و عامل بحران و امنیت در منطقه دانست و گفت : جمهوری اسلامی ایران به حمایت‌های خود از فلسطین ادامه می‌دهد.
 
وی افزود : ما معتقدیم رمز موفقیت فلسطین در مقاومت، استقامت و پایداری نهفته است و رژیم صهیونیستی با رفتار تجاوزگرانه خود اثبات نموده که به هیچ عهد و قراری پایبند نیست.

امیر عبداللهیان  با اشاره به اوضاع سوریه ، تاکید کرد : حران سوریه مراحل پایانی خود را طی می‌کند و تروریست‌ها در این کشور به پایان راه رسیده‌اند و راه حل در سوریه صرفا سیاسی است و ژنو 2 می‌تواند بستر مناسبی را برای گفتگوهای سوری- سوری فراهم سازد و در نهایت مردم سوریه در روندی دموکراتیک و با مکانیزم انتخابات نسبت به آینده خود تصمیم خواهند گرفت.

انتهای پیام/  


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار