ماجرای رابین هود، قصه دزدان معروف جنگل شروود در نزدیکی شهر ناتینگهام است. رابین هود نماد حق‌طلبی، ستیز با ستم و بخشش دارایی‌های ستمکاران به مردم نیازمند است. حال با گذشت سالیان دراز رابین هود برای کمک به نیازمندان بار دیگر دست به عمل خلاف می زند و این بار ...

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، اگر در گذشته «رابین هود انگلیسی» برای مبارزه با ستم گران و  کمک به نیازمندان دست به دزدی می زد اکنون اما رابین هود در تلاش است تا با انتشار عکس های برهنه از خود پولی برای نیازمندان جمع آوری کند! سرگذشت تلخ رابین هود علاوه بر ارتباط با افزایش فساد اخلاقی [در فرهنگ غرب] ، ریشه در فلسفه ای دارد که انجام کار زشت را برای کمک به دیگران مجاز می داند. 

اگرچه به لطف کمپانی های متعدد فیلمسازی، از «رابین هود» شخصیتی آرمانی در اذهان عمومی نقش بسته اما از یاد نبریم که این شخصیت داستانی ابتدا به ساکن دزد است تا یک ناجی برای نیازمندان شهر ناتینگهام؛ این مهم در مورد «رابین هود» های کنونی نیز صدق می کند! آنجا که هدف از انتشار عکس های برهنه علاوه بر کمک به نیازمندان تلاشی است برای مالکیت بدن خود و نه به سیستمی که می خواهد آنها پوشیده باشند!

رابین هود انگلیسی داستان ما [که برای کمک به نیازمندان از پادشاهان دزدی می کرد] پس از استعمار ملت های مختلف دنیا، این بار برای ارضاء نیازهای جنسی خود به سراغ زنان می رود و با عنوان کردن این مهم که نیازمندان در فقر و تنگنا هستند از آنان می خواهد خود را برهنه کنند تا شاید مردان انگلیسی برای مشاهده بدن برهنه آنها هم که شده پولی پرداخت کنند!

 



گروهی از زنان عضو «کلیسای مورمن» با هدف عادی کردن برهنگی و اصلاح قوانین برهنه شدند. «کاترینا بیکر اندرسون» عکاس این پروژه هدف خود را اینچنین عنوان می کند: «من می‌دانم که این تصاویر، ابزارهای قدرتمندی برای تغییر هستند، این فعالیت هنری به زنانی که حاضر به شرکت در این پروژه شدند اجازه می‌دهد تا مجددا مالکیت بدن خود را به دست آورند و در عین حال به سیستمی که می‌خواهد آن‌ها پوشیده‌شده باشند، اعتراض کنند. من قصد دارم از زنانی در سنین مختلف و بدن‌های متفاوت عکس‌ بگیرم تا «زنان به بدن خود بدون خجالت نگاه کنند!. من این پروژه را تقدیر از زن و شکل انسانی می‌بینم».

 

زنان تیم راگبی دانشگاه مشهور آکسفورد با هدف کمک به نیازمندان لباس های خود را در آوردند. به نوشته‌ی وب‌سایت انگلیسی دیلی-میل، تیم راگبی زنان آکسفورد، ابتدا موفقیت تیم راگبی مردان این دانشگاه را تکرار کردند و اکنون از حرکت خیریه آن‌ها در گرفتن عکس‌های برهنه برای تقویم مخصوص خودشان کپی‌برداری کردند.

 

این زنان یک سال پیش کمک کرده بودند تا تقویم مشابه تیم راگبی مردان دانشگاه آکسفورد فروخته شود! الیزابت دوبو، رییس باشگاه زنان که اهل کانادا و دانشجوی اطلاعات، ارتباطات و علوم اجتماعی در مقطع پی.اچ.دی است درباره‌ی انگیزه‌ی دختران راگبی‌باز برای این کار خیریه می‌گوید: «ما سال قبل وقتی به تیم مردان کمک می‌کردیم تا تقویم‌های‌شان را در هنگام مسابقات بفروشند، مردم به ما می‌گفتند که «اگر تیم شما در عکس‌ها بودند، حتما یکی از آن‌ها را می‌خریدی».

 و حالا تقویم دختران به قیمت ۱۰ پوند فروخته می‌شود ....

 در پایان گفتنی است «رابین هود» شخصیت داستانی در فرهنگ فولکلور انگلیس است، ریشه داستان رابین‌ هود به سده‌های میانه باز می‌گردد.

منبع: ما هستیم
برچسب ها: وبگردی ، رابین ، هود ، برهنه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار