مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین گفت: با تلاش نیروهای امدادی استان جان 20 نفر در برف و کولاک و سرمای شدید روزهای اخیر قزوین نجات داده شده است.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قزوین؛

علی محمد آهنی افزود: در پی بارش برف طی روزهای گذشته برخی راه های روستایی استان قزوین مسدود شده بود که این مساله جان عده ای از هم استانی ها را به خطر انداخت که با حضور به موقع نیروهای امدادی بویژه جمعیت هلال احمر امداد رسانی انجام و خطر رفع شد.

وی به مواردی از امدادرسانی نیروهای امدادی استان قزوین که منجر به نجات جان 20 تن شد اشاره کرد و گفت: در دو مورد به خاطر مسدود شدن راه روستایی در بخش های طارم سفلی و بخش مرکزی جان دو بانوی باردار که نیاز به پزشک و بیمارستان داشتند به خطر افتاده بود که با حضور به موقع نیروهای جمعیت هلال احمر آنها به مراکز درمانی انتقال پیدا کردند.

این مسوول همچنین به گم شدن یک خانواده در راه روستایی آلولک به دستجرد به خاطر بارش برف زیاد اشاره کرد و گفت: سوخت اتومبیل این خانواده نیز که به همراه خود یک کودک داشتند به پایان رسیده بود و در معرض یخ زدگی قرار داشتند و امکان امداد رسانی با خودرو به آنها وجود نداشت با کمک ورزشکاران هیات کوهنوردی و نیروهای امدادی هلال احمر پس از طی یازده کیلومتر پیاده روی نجات داده شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین اظهار کرد: در یک مورد دیگر نیز بانوی مسنی که به بیماری قلبی مبتلا و نیاز ضروری به مراکز درمانی و پزشک بود ولی راه روستای سکونت وی بدلیل بارش برف مسدود شده بود، امداد رسانی و وی به بیمارستان منتقل شد.

وی به دیگر فعالیت های امدادی در روزهای اخیر اشاره کرد و افزود: در هنگام بارش برف سنگین، برق مرکز فرستنده صداوسیما واقع در ارتفاعات مرادتپه قطع شده بود و از سویی سوخت ژانراتور آن نیز رو به اتمام بود که با تلاش نیروهای هلال احمر و شرکت توزیع نیروی برق استان این مشکل مرتفع شد و از اخلال در پخش شبکه های تلوزیونی در قزوین و استان های همجوار جلوگیری شد.

آهنی با اشاره به کمک رسانی نیروهای امدادی به عده ای از مجروحین سوانح جاده ای در ایام از جمله اتوبوسی که از راه منحرف شده بود، یادآور شد: در مجموع برای یک هزار و 165 تن مسافر در راه مانده به خاطر بارش برف در استان قزوین عملیات رها سازی و امدادی صورت گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری قزوین در پایان به افرادی که در روزهای سرد زمستان و در هنگام بارش برف قصد سفر دارند توصیه کرد تا در صورت لزوم سفر خود را به تاخیر بیاندازند و در غیر این صورت به همراه خود وسایل گرم زا، البسه و مواد غذایی کافی به همراه داشته باشند و در زمان بروز مشکل اعتماد به نفس خود را حفظ کنند و منتظر امداد رسانی بمانند./س

 

برچسب ها: نجات ، کولاک ، قزوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.