کارگردان سینمای کشورمان معتقد است که خیلی مسائل جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به دلیل حساسیت‌های زیاد روی آن پنهان می‌ماند.

علیرضا رئیسیان، کارگردان سینما در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران درخصوص سی‌ودومین جشنواره فیلم فجر بیان کرد: جشنواره فیلم فجر در کل یک سیاست‌گذاری خاص دارد و سال‌هاست که بر همان منوال پیش می‌رود. 

وی ادامه داد: مسئولیت دبیری جشنواره به سیاست‌ها و پارامترهای انجام آن برمی‌گردد، که  انتخاب فیلم، نمایش فیلم‌ها برگزاری مراسم مختلف را شامل می‌شود. 

رئیسیان اظهار داشت: جشنواره فیلم فجر ویترین سینمای ملی ما در یکسال گذشته است. به همین دلیل حساسیت زیادی روی آن وجود دارد و اعمال نظرهای مختلفی درخصوص آن انجام می‌شود. همین امر باعث شده که مسائلی آشکار و پنهان بماند. 

کارگردان فیلم سینمایی "چهل سالگی" گفت: وظیفه مهم دبیر جشنواره فجر به قسمت آشکار مسائل برمی‌گردد که از همه مهمتر است. 

وی درخصوص دبیری رضاداد و برگزاری جشنواره امسال افزود: رضاداد بعنوان فردی با تجربه که توانایی تعامل با همه طیف‌ها را دارد، به همین دلیل تصور می‌کنم که در جشنواره امسال مشکل خاصی پیش نیاید، مگر اینکه فیلمسازان درخصوص انتخاب آثار و سیمرغ گرفتن مشکلاتی را ایجاد کنند. 

رئیسیان درخصوص ثابت بودن دبیر جشنواره فیلم فجر تصریح کرد: در همه دنیا دبیر جشنواره‌ها برای دوره 5 تا 10 ساله ثابت هستند و نیازی نیست که بعد از تغییر هر مدیری تغییراتی ایجاد شود.  
وی ادامه داد: اگر دبیر جشنواره فجر برای دوره 5 یا 10 ساله ثابت باشد خیلی خوب خواهد بود.
 
این کارگردان افزود: دو نکته مهم در جشنواره‌هایی با عناوین بین‌المللی وجود دارد، اول اینکه بازار فیلم معتبر و دیگری ایجاد پنل‌های تخصصی، ورک شاپ‌های سطح بالا و تخصصی مربوط به سینما است که جشنواره فجر این دو نکته را ندارد. 

رئیسیان در ادامه گفت: خوب است که حداقل با برگزاری ورک‌ شا‌پ‌ها بتوانیم امسال کار جدیدی در جشنواره انجام دهیم و از متخصصان طراز اول سینمای جهان استفاده کنیم. 

وی عنوان کرد: در جشنواره سی‌ودوم فیلمسازان و کارگردان‌هایی شاخصی همچون داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، علی حاتمی کیا، محمدرضا درویش و... حضور داشته که آنها جایگاه خودشان را دارند. 

این کارگردان افزود: بعضی فیلم‌ها که از سرمایه‌های دولتی و عمومی استفاده می‌کنند، ادعای زیادی را برای سیمرغ گرفتن دارند. 

رئیسیان درخصوص فیلم "دوران عاشقی" گفت: فیلم سینمایی "دوران عاشقی" حدود یک ماه دیگر کلید خواهد خورد. 

انتهای پیام/ص
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار