به گزارش
گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،سرویس پستچی ایرانسل که از 21 آذر سال 87 در اختیار مشترکین ایرانسل قرار گرفته بود ، اکنون چند روزی است که خارج از دسترس می باشد و پیامکی با این مضمون به کاربران آن ارسال شده است : از 6دی ماه ، این سرویس به طور کامل غیر فعال می شود و کاربران باید نسبت به انتقال اطلاعات خود اقدام کنند.
آرش کریم بیگی ، مدیر روابط عمومی ایرانسل درباره علت غیر فعال شدن سرویس پستچی گفت : در زمانی که این سرویس راه اندازی شد ، فراوانی تلفنهای هوشمند در کشور، مثل امروز نبود، گوشی های معمولی هم عموما از خدمات پست الکترونیک و حتی بعضا از GPRS پشتیبانی نمیکردند، طبیعی است که هر سرویس دهنده ای، به دنبال این است خدمات به روز و کارامد را به کاربران خود عرضه کند و زیرساخت و خدمات خود را همگام با روندهای بازار و جهانی، به روز رسانی کند.
وی در ادامه گفت : هر محصول و یا سرویس، طبعا براساس متغییر های بازار یک دوره حیات مشخص دارند و سرویس دهنده خدمات یا تولید کننده محصول همواره باید خود را با روند بازار و نیاز جامعه تطبیق دهد، این روند در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات سرعت و نمود بیشتری دارد، بعنوان مثال همین روند در تعطیلی برخی خدمات سرویس دهندگان مخابراتی دیگر کشورهای جهان و یا حتی سرویس دهندگان جهانی ای نظیر گوگل و یاهو هم دیده میشود. تغییر رفتار کاربران با تغییر فراگیری گوشی های هوشمند، افزایش فوق العاده مصرف اینترنت همراه، افزایش میانگین حجم کلی و یکتای ایمیل های تبادل شده بین افراد، همچنین عرضه خدمات پایه ایمیل روی گوشی های ارزان قیمت، موجب پایان دوره حیات خدمات پستچی و مشابه پستچی بعنوان سرویس ایمیل مبتنی بر SMS و MMS در ایران و جهان شده است.
کریم بیگی تصریح کرد: امروز با افزایش ضریب نفوذ گوشی های هوشمند و حتی عرضه اپلیکیشن های ویژه ایمیل بر روی گوشی های ارزان قیمت، دوره حیات خدماتی پستچی، در جهان پایان یافته است و تمرکز تمامی اپراتورها به سمت بستر دیتا تغییر کرده است.
مدیر روابط عمومی ایرانسل گفت : همانگونه که تلگراف برای همیشه در ایران خاموش شد، سیستمهای قدیمی ارتباطی نیز خود به خود از دور خارج می شوند و به مرور دوره حیاتشان پایان میابد، ضمن آنکه این بازار است که تعیین کننده دوره حیات هر محصول یا خدمت است و حالا دیگر کاربران می توانند ، در لحظه ، ایمیل خود را به صورت مستقیم و با استفاده از بستر دیتای اپراتورها بجای بستر خدمات واسطی نظیر پستچی، به صورت بلادرنگ، در لحظه با تعرفه به مراتب ارزانتر و بدون محدودیت در حجم ایمیلها روی صفحه نمایش انواع گوشی های تلفن همراه گرانقیمت یا ارزان قیمت خود دریافت کنند.