نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی گفت: 16 میلیارد تومان از سوی دولت برای تکمیل سد کوثر اختصاص یافته که با تزریق آن این طرح تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ جلیل جعفری‌بنه خلخال دیروز در جریان بازدید از طرح سد کوثر در گیوی اظهار داشت: با پیگیری‌های انجام یافته در لایحه بودجه 93 اعتبار خوبی برای سد کوثر در نظر گرفته شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه بودجه سال 93 در موعد قانونی توسط دولت تنظیم و به مجلس ارائه شد و نظر به مشکلات اعتباری و مالی موجود، بودجه سال آینده بر همین اساس تدوین شده که سعی ما بر این شد با لحاظ محرومیت مضاعف در شهرستان‌های خلخال و کوثر پیگیری‌های لازم را انجام دهیم تا اعتبار مناسبی برای برخی از طرحهایی که می‌تواند در رونق منطقه تأثیرگذار باشد در لایحه بودجه سال 93 در نظر گرفته شود.

نماینده خلخال و کوثر در مجلس خاطرنشان کرد: در بودجه مورد نظر دولت برای سد کوثر 10 میلیارد تومان پیش‌بینی شده بود که با پیگیری‌های لازم از مسئولان وزارتی و شخص وزیر این رقم به 16 میلیارد تومان افزایش یافت که امیدواریم با تزریق این اعتبار و اقداماتی که در سه ماهه آخر امسال صورت می‌گیرد سد کوثر در سال آتی آماده بهره‌برداری شود.

رئیس فراکسیون رفاه و تأمین اجتماعی مجلس همچنین افزود: برای شبکه پایاب این سد و شبکه آبرسانی به خلخال از طریق سد بفراجرد نیز اعتبار مناسبی در نظر گرفته شده و علاوه بر این از طریق فاینانس اعتبارات دیگری جذب می‌شود.

دبیر و سخنگوی مجمع نمایندگان استان بیان کرد: برای سد بفراجرد نیز اعتبار مناسبی پیش‌بینی شده و یکی از مهمترین طرحهایی که می‌تواند قسمت اعظمی از معضل ارتباطی خلخال و حتی مرکز استان را با مرکز کشور حل کند محور خلخال ـ کلور ـ درام است که اعتبار پیش‌بینی شده در لایحه بودجه 93 در اثر پیگیری‌های انجام گرفته در روزهای اخیر و قبل از ارائه کلیات بودجه به مجلس توسط دکتر روحانی، به دو برابر افزایش یافت.

جعفری بنه خلخال با اشاره به اهمیت این محور یادآور شد: همان طور که بارها از طریق رسانه‌های مختلف به اطلاع مردم و مسئولان رسیده این محور می‌تواند مسافت استان را نزدیک به 100 کیلومتر با مرکز کشور کاهش دهد و در رونق اقتصادی جنوب استان بسیار نقش‌آفرین باشد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اقداماتی که از سالیان قبل آغاز شده بود و به ویژه در سال‌های 91 و امسال بازگشایی مسیر انجام یافته و در صورت توجه مسئولان وزارتی و استانی در آینده‌ای نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد که در این صورت بخش‌های شاهرود و خورش‌رستم خلخال نیز از بن‌بستی که در آن قرار دارند، نجات می‌یابند/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: خلخال ، تکمیل ، سد ، کوثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.