خواص گیاهان دارویی پرمصرف در طب سنتی در منطقه غرب کشور شناسایی شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

نماینده مرکز رشدجهاد دانشگاهی کرمانشاه درشهرستان سرپل ذهاب بعد از یک پژوهش علمی به جمع آوری خواص گیاهان دارویی پر مصرف در طب سنتي منطقه غرب استان کرمانشاه پرداخت.

ابراهیم باباخانی در ادامه: از قابل دسترس بودن اطلاعات و نحوه مصرف گیاهان دارویی در منابع قدیمی و یا کتب ترمه شده خبر داد.

 

وی افزود: نكته قابل توجه اين است كه اطلاعات سنتي مناطق مختلف ايران مورد توجه قرار گيرد و با اطلاع رساني مناسب افراد علاقه مند را تشويق به مصرف آنها نموده و زمينه را براي تحقيقات جامع در زمينه خواص و تركيبات اين گياهان مهيا شود.

 

باباخانی در ادامه از کرمانشاه به عنوان یک اقلیم نیمه خشک یاد کرد و افزود: این استان دارای گياهان دارويي متنوع از قبيل خارشتر، خرزهره، اکاليپتوس و ... مي باشد.

 

باباخانی گفت: در اين تحقيق پس از جمع آوري گونه ها در فصل رويش گياهان و پرس کردن آنها، نمونه ها به هرباريوم منتقل شد و مورد شناسايي و بررسي قرار گرفت که جمعاً 15گونه دارويي در اين منطقه شناسايي و سپس خواص دارويي هر کدام تعيين شد.

 

 مسئول مرکز رشدکشاورزی مناطق گرمسیری جهاد دانشگاهی دربین 15 گونه، خارشتر را به عنوان گیاهی که از پراکنش خوبی در منطقه برخوردار است عنوان کرد.

وی در پایان افزود: از آنجايي كه اين منطقه داراي پوشش گياهي غني به خصوص گياهان دارويي است و نيز داراي سابقه تاريخي درباره طب سنتي مي باشد لذا نيازمند توجه بيشتر به اين ذخاير ارزشمند است. /س

برچسب ها: طب ، سنتی ، گیاهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.