مدیر عامل اتحادیه گاوداران و دامداران صنعتی خراسان رضوی از ارسال طرح «یارانه سلامت» به وزارت جهاد کشاورزی خبر داد.

 



فرشید صراف در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد با اعلام این خبر گفت: یارانه سلامت می تواند قیمت تمام شده کالا و در واقع قیمت فروش را کاهش دهد و یک طرح ساده و بی هزینه است.

وی افزود: در حال حاضر هزینه های مازاد زیادی در بخش هایی مثل صدا و سیما، آموزش وپرورش و حتی بهداشت و درمان وجود دارد که اگر 10 درصد این هزینه ها به طرح هایی همچون یارانه سلامت اختصاص یابد می تواند بسیاری از مشکلات فعلی راحل کند.

صراف ادامه داد: به عنوان مثال اگر بخشی از هزینه ها صرف افزایش گرایش مردم به مصرف شیر شود، تمایل مردم به مصرف این ماده لبنی در جامعه افزایش پیدا کرده، هزینه درمان کاهش می یابد و در پی تقاضای بیشتر برای مصرف این محصول، تولید آن نیز بیشتر شده و به رونق بازار داخل کمک شایانی می کند.

وی با تاکید بر حمایت دولت از تولیدکنندگان داخلی گفت: خرید تضمینی دولت از تولیدکنندگان سبب رشد تولیدات داخلی می شود به عنوان مثال دولت می تواند با خرید تضمینی شیر از دامدار، آن را انبار کند و در زمانی که قیمت شیر بالا رفت ان را برای تنظیم بازار در اختیار مردم قرار دهد. به این شیوه خرید تضمینی از کشاورز نیز انجام می شود.

صراف تصریح کرد: با رونق تولید داخل صادرات نیز افزایش می یابد به این شیوه فضای سرمایه گذاری داخل نیز امن می شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.