رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی گفت: من هزینه مبارزه با فساد را می‌پذیرم و باید بگویم که در این مورد مدعی شده‌اند که رئیس کمیته تحقیق و تفحص برای این پرونده مبلغی را دریافت کرده است و سندی که ضمیمه کرده‌اند متعلق به مجلس قبل است، اگر در مورد مجلس گذشته به سایت‌ها مراجعه کنید هم تکذیبیه من و هم تکذیبیه جناب آقای حافظی مدیرعامل قبلی و با توجه به این که این موارد اگر هم به کسی پرداخته شده باشد کاملا طبق قانون بوده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه گفت: آن چه که این روزها در کمیسیون اجتماعی و کمیته تحقیق و تفحص مجلس می‌گذرد این است که متاسفانه در هفته اخیر شاهد هجمه‌هایی بودیم به نمایندگان مجلس نهم و متعاقب آن مجلس هشتم و همچنین مجالس دوره‌های گذشته، لذا ناچارم نکاتی را در این مورد به استحضار برسانم.
 
وی ادامه داد: بسیار تلاش شده که در هفته اخیر گزارش هیئت تحقیق و تفحص را مخدوش نشان دهند که یکی از این موارد مخدوش نشان دادن گزارش نمایندگان است که در صفحه هشتم اين گزارش، تمام این مواردی که آقایان مدعی شده‌اند آورده شده و در صحن نیز عینا قرائت شده است، بنابراین کشفی صورت نگرفته که ثابت کند این مسئله گفته نشده و یا در گزارش قید نگردیده است و یا حتی هیئت تحقیق و تفحص فراموش کرده باشد و مجلس به آن رسیدگی نکرده باشد.  
 
محجوب تصریح کرد: اما موضوع چیست؟! موضوع ما با سازمان تأمين اجتماعي یک سری پرداخت‌ها و اقدامات قانونی و یک سری پرداخت‌ها و اقدامات غیرقانوني، غیرمتعارف و غیرمعقول است. آن چه که ما متعارف و قانونمند تشخیص دادیم و شلمل مصوبات سازمان بوده است، در بند 4 گزارش ذکر شده و در مورد این گونه مصوبات اعلام کردیم که مسئله‌ای نبوده که ما بخواهیم در مورد آن حرفی بزنیم؛ بنابراین در مورد مجلس نهم، توجه مردم عزیز و شریف و همچنین نمایندگان را به این نکته جلب می‌کنم که از ابتدای مجلس اختلافاتی در باب انتصاب آقای مرتضوی بوده و اسنادی که توسط خود مرتضوی منتشر شده در بیانیه‌ای به چاپ رسيده که متن انشا شده توسط سازمان منتشر و در آن بارها به ساحت مجلس و رئیس مجلس اهانت شده است.  
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: این مسئله تازگی ندارد که عده‌ای فکر می‌کنند اقدام تازه‌ای انجام شده، قبل از اینکه اقدامات انجام گرفته و تحقیق و تفحصی صورت پذیرد، این مسئله شروع شده، اما ممکن است توجه به این مسئله کم بوده باشد.  
 
رئیس کمیته تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی با بیان این که مبارزه با فساد هزینه دارد گفت: من هزینه مبارزه با فساد را می‌پذیرم و باید بگویم که در این مورد مدعی شده‌اند که رئیس کمیته تحقیق و تفحص برای این پرونده مبلغی را دریافت کرده است و سندی که ضمیمه کرده‌اند متعلق به مجلس قبل است و اگر در مورد مجلس گذشته به سایت‌ها مراجعه کنید هم تکذیبیه من و هم تکذیبیه جناب آقای حافظی مدیرعامل قبلی را مشاهده مي‌کنيد و با توجه به این که این موارد اگر هم به کسی پرداخته شده باشد کاملا طبق قانون بوده است.
 
وی ادامه داد: ما در اعلام‌هایمان گفته‌ایم که مرتضوی و یا هر کس دیگری اگر سندی دارد به ما ارائه کند، زیرا ما همه مدارک‌مان را دال بر رسید و تایید امور مالی کرده‌ایم و نمی‌تواند هر کسی هر چیزی را که خواست منتشر کرده و بگوید مستند است و بنابراین ما حق داریم در این مورد بگوییم که مجلس قبلا هزینه این مسئله را پرداخته است و امروز نیز هزینه مبارزه با فساد را خواهد پرداخت.  
 
محجوب تاکید کرد: هزینه مبارزه با فساد آسان نیست شما را متهم می‌کنند به شما توهین می‌کنند، اما باید این هزینه‌ها را متحمل شوید و مطمئن باشید کسانی که غیر از این مسئله را بیان می‌کنند فقط به دنبال سرپوشی خطاهای خودشان هستند، زیرا بوده‌اند افرادی که تماس گرفته‌اند و گفتند ما مبلغی دریافت نکردیم و این مسئله اشتباه است و ما نیز با تحقیق و صحت گفته‌شان این مسئله را تکذیب کردیم و اعلام می‌کنم که اگر مورد دیگری هم است کمیته تحقیق و تفحص آماده بررسی و اعلام آن را دارد.
 
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ما انتظار داریم اگر مسئله‌ای هم است و در پرونده ذکر نشده افراد بیایند و به ما اعلام کنند زیرا در پرونده آن کسی که این اقدامات را انجام داده مقصر است نه دریافت کنندگان و در عین حال با توجه به این مسئله دیگران آمدند توضیح دادند و ما از آن‌ها خواستیم که درباره این مسائل توضیح دهند ما در کمیته دقت کردیم که در حق هیچ کس اجهاف نشود.  
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: در حق کارگران ما اجهاف شده، در حق کسانی که زحمت کشیدند اجهاف شده این پرونده بیانگر این مسئله است که 150 میلیون بار بازرسی برخلاف قانون مصوب مجلس انجام شده است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: کمیته ، تحقیق ، تفحص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار