وزير آموزش و پرورش ضمن اعلام كسري بودجه و بدهي آموزش و پرورش ، افزود : پرداخت اضافه كارها و حق‌الزحمه امتحانات فرهنگيان، در دستوركار اين وزارتخانه قرار دارد .

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران دكتر علي اصغر فاني گفت : آموزش و پرورش تا پايان امسال به تعبيري 2500 ميليارد تومان و به تعبير ديگري 4000 ميليارد تومان كسري بودجه دارد، البته ميزان كسري به چگونگي پرداخت مطالبات فرهنگيان بستگي دارد .  
 
وي درباره وضعيت بودجه 93 آموزش و پرورش با بيان اينكه بودجه سال 93 را بر اساس اولويت‌هاي احصا شده پيشنهاد داديم كه برخلاف سنوات گذشته اين نوع بودجه‌نويسي كاري بي‌نظيري بود، افزود: در بودجه 93 رديف جداگانه‌اي تحت عنوان كيفيت‌بخشي با بيش از 250 ميليارد تومان در نظر گرفته شده كه بسياري از انتقادهاي وارد به آموزش و پرورش از جمله اجرايي كردن سند تحول، ارتقاي مديريت آموزشگاه‌ها، تجهيز هنرستان‌ها و تقويت پژوهش‌سراهاي دانش‌آموزي را پاسخ مي‌دهد.  
 
وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه من به آينده آموزش و پرورش اميدوار هستم، از رشد 26.5 درصدي بودجه وزارت آموزش و پرورش در سال 93 خبر داد.
 
فاني با اشاره به همكاري‌ بسيار خوب دولت با آموزش و پرورش در تصويب بودجه، اظهار كرد: هر پيشنهادي كه آموزش و پرورش داشت با موافقت و تصويب دولت مواجه شد كه اين موضوع نشان‌دهنده جايگاه و اهميت نظام تعليم و تربيت در دولت تدبير و اميد است كه همه پيشنهادات را تصويب كرد.  
 
وزير آموزش و پرورش با اشاره به همكاري خوب دولت درباره حل مشكل كسري بودجه آموزش و پرورشي گفت: اين امر بستگي به گشايش مالي دولت دارد، اما هم آموزش و پرورش پيگير است و هم دولت حس نيت دارد، لذا اميدواريم بتوانيم بخشي از مطالبات از جمله اضافه كارها، حق‌الزحمه امتحانات و ساير فعاليت‌ها را بپردازيم.  
 
وي از بدهي آموزش و پرورش در خصوص تامين ارزاق مدارس شبانه‌روزي خبر داد و گفت: تاكنون بخشي از بدهي‌ها از جمله حدود 30 ميليارد تومان از بدهي سرويس مدارس روستايي را پرداخت كرده‌ايم و بخشي نيز به آينده موكول شده است؛ ضمن آنكه قول تهيه ارزاق مدارس شبانه‌روزي را از سازمان برنامه و بودجه گرفته‌ايم كه بزودي پرداخت مي‌شود. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
معلم فلک زده
۱۲:۵۲ ۱۴ آذر ۱۳۹۳
ما معلما خسته شدیم از این همه وعده وعید
بابا با این حقوقهای پایین چرا منت سرمون می زارین که شاید مطالباتمونو بدین
ننگ بر این آموزش و پرورش
Iran (Islamic Republic of)
معلم
۱۳:۵۶ ۱۵ خرداد ۱۳۹۳
در واقع برای مسولان آموزش و پرورش باید متاسف بود که همه حرفاشون الکی است مطالبات قرار بود تا پایان سال قبل پرداخت بشه این وعده آقای وزیر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۰ ۱۴ آذر ۱۳۹۳
داداش میدونی که وزیر آموزش پرورش یه بازیچه برای نماینده هاست
آخرین اخبار