رئیس پلیس فتا کشور از دستگیری متهمی خبرداد که با شبیه سازی سایت‌ فروشگاه‌های اینترنتی اقدام به کلاهبرداری از هموطنان می‌کرد.

سرهنگ کاکوان، در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اعلام این خبر افزود: در پی شکایت یکی از هموطنان مبنی بر خرید از یک فروشگاه اینترنتی و عدم دریافت کالا از جانب این فروشگاه موضوع مورد بررسی‌ قرار گرفت که طی بررسی‌های پلیس مشخص شد، متهم با شگردی خاص اقدام به طراحی سایت‌های مشابه فروشگاه‌های اینترنتی کرده و پس از دریافت وجه از مردم سایت و شماره تلفن خود را غیرفعال می‌کرده‌ است.

رئیس پلیس فتا کشور، تصریح کرد: ماموران این حوزه طی مهندسی معکوسی که انجام داده موفق شدند متهم را شناسایی و دستگیر کنند.

وی در ادامه بیان داشت؛ همچنین، در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم به دفعات اقدام به طراحی سایت‌های مختلف با شماره تلفن‌های مختلف کرده و به همین روال مبالغ را دریافت کرده و اجناس را تحویل نداده است.

به گفته این مقام مسئول انتظامی تاکنون هفت مورد کلاهبرداری فروشگاه‌های اینترنتی که لپ‌تاب و گوشی‌همراه را با مبلغ 900 تا 1 میلیون و 700 هزار تومان را به فروش می‌رساندند و پس از دریافت پول سایت را غیرفعال می‌کردند شناسایی شده‌اند که یک مورد در استان مرکزی و یک مورد نیز در استان چهارمحال و بختیاری بوده است.

رئیس پلیس فتا کشور اذعان داشت: از هموطنان در سراسر کشور تقاضا می‌شود چنانچه در مواردی مشابه اقدام به خرید تلفن همراه و یا تبلت کرده‌اند و اجناس به‌دست آنان نرسیده، به پلیس فتا حوزه استحفاظی خود مراجعه کنند و با اهاله پرونده به تهران بزرگ اموال این اشخاص به این افراد بازگردانده می‌شود.

سرهنگ کاکوان در ادامه اظهار داشت: متاسفانه باوری غلط در بین مردم وجود دارد که در دنیای اینترنت همه چیز سهل‌الوصول است و می‌توان به آسانی به آن دست یافت اما باید دقت شود در کشور ما سازمان صنعت، معدن و تجارت نمادی را طراحی کرده است تحت عنوان نماد اعتماد الکتریکی که تنها به فروشگاه‌های الکتریکی مجاز داده شده و شگردی که اغلب این افراد برای فریب مردم استفاده می‌کنند قرار دادن قیمت‌های پایین‌تر از قیمت واقعی است و از هموطنان تقاضا می‌کنیم در هنگام خرید حتما به داشتن نماد اعتماد الکتریکی دقت کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار