با توجه به این که رشد بینایی در مغز تا 9 سالگی است "سنجش بینایی" در سن 3 تا 6 سالگی اهمیت به سزایی دارد و اگر انجام نشنود عوارضی را به دنبال خواهد داشت.

دکتر فیروزه رحیمی متخصص چشم در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ با بیان این که بهترین سن "سنجش بینایی" در کودکان3تا6 سال است گفت: رشد بینایی تا 9 سالگی کامل می‌شود به همین دلیل اگر عیوب انکساری یا انحراف‌های مخفی که باعث تنبلی چشم می‌شوند تشخیص داده شوند خیلی زود درمان خواهند شد.

وی در ادامه با بیان این که تنبلی چشم در بعضی افراد جنبه ارثی دارد تصریح کرد: چنانچه کودک دچار تنبلی چشم و عیوب انکساری باشد و اقدامی برای درمان آن انجام نشود بعد از9 سالگی این عارضه غیرقابل درمان است و حتی فرد با زدن عینک در بزرگسالی دید خوبی نخواهد داشت.

این متخصص چشم پزشکی در ادامه خاطر نشان کرد: شایع‌ترین علت تنبلی چشم، تنبلی چشم یکطرفی است که در این حالت مغز به عملکرد چشم با دید بهتر بسنده می‌کند در این حالت چشم تنبل هیچ فعالیتی ندارد و در نتیجه تنبلی آن تشدید خواهد شد.

وی در پایان اظهار داشت: خانواده‌ها باید قبل از9 سالگی با مراجعه به پزشک متخصص از تنبلی چشم کودک خود آگاه شوند و با زدن عینک و یا بستن چشم با دید بهتر به درمان چشم تنبل اقدام کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: چشم ، سنجش ، بینایی ، کودک ، تنبلی ، رشد ، عینک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار