سازمانهای ایمنی پرواز آمریکا روز چهارشنبه اعلام کردند خلبانهای هواپیمای شرکت هواپیمایی "آسیانا ایرلاینز" که تابستان گذشته در سان فرانسیسکو سقوط کرد از این موضوع آگاه بودند که سرعت هواپیما اندکی پیش از سانحه بسیار آهسته شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگـزاری رویترز؛ بر اساس گزارشهای منتشر شده از سوی سازمانهای ایمنی پرواز آمریکا، خلبانهای هواپیمای مذکور طی ثانیه های آخر پیش از وقوع سانحه، به شدت در تلاش بودند تا سرعت هواپیما را افزایش دهند.
 بر اساس این اسناد که از سوی هیات ملی ایمنی حمل و نقل منتشر شد، کمک خلبان هواپیمای «بوئینگ 777» که در حال آموزش دادن به خلبان بود پیش از وقوع سانحه به این نتیجه رسید که سامانه خودکار تنظیم قدرت موتور هواپیما به درستی عمل نمی کند.
فرود آرام و آهسته باعث شد دم هواپیما به دیواره ای نزدیک باند فرودگاه برخورد کند. هواپیما پس از این برخورد 330 درجه چرخید، بخشهایی از آن متلاشی شد و آتش گرفت.
هدف بررسی های انجام شده از سوی هیات ملی ایمنی حمل و نقل، تعیین این موضوع است که آیا اعتماد بیش از حد به سامانه های خلبان خودکار در هواپیماهای پیشرفته باعث شده است مهارتهای پرواز خلبانها کاهش یابد و در نتیجه، احتمال وقوع سوانح افزایش پیدا کند.
از دیگر اهداف هیات مذکور، بررسی نوع طراحی کابین خلبان هواپیمای «بویینگ 777» و ایرادهای احتمالی آن است.
خلبانهای «آسیانا» در این باره اعلام کردند پیش از وقوع سانحه، سامانه هدایت پرواز که بخشی از آن مربوط به سامانه خلبان خودکار می شود را فعال کرده بودند. این موضوع باعث شده بود سامانه خودکار تنظیم قدرت موتور نتواند از کاهش سرعت هواپیما جلوگیری کند.
بر اثر سانحه سقوط هواپیمای شرکت هواپیمایی آسیانا که در تاریخ ششم ماه ژوئیه رخ داد، سه نفر کشته و بیش از 180 تن زخمی شدند. این سانحه نخستین سانحه مرگبار در خطوط هواپیمایی آمریکا از ماه فوریه سال 2009 به بعد شمرده می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار