مسئول بهبود تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: آبمیوه‌های طبیعی باید جایگزین آبمیوه‌های صنعتی شوند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران نسرین علیزاده با بیان این مطلب افزود: زیاده‌روی در مصرف نوشیدنی‌های شیرین مانند شربت‌ها و آبمیوه‌های صنعتی سبب تجمع مواد افزودنی و نگهدارنده در بدن می‌شود.

وی ادامه داد: در آبمیوه تازه آنزیم‌های مفید بسیار زیادی وجود دارد و خواص آب میوه‌های طبیعی به تازه بودن آن وابسته است و باید پس از آب‌گیری، خیلی زود میل شود.

علیزاده بهترین زمان نوشیدن آب میوه را هنگام صبح یا نیم ساعت قبل از غذا اعلام و اظهار کرد: مواد مغذی و ویتامین‌های موجود در آبمیوه در این شرایط بهتر جذب می‌شود.

وی تاکید کرد: از آب میوه‌های آماده کمتر استفاده کنید زیرا بیشتر شربت‌ها و آبمیوه‌های آماده حاوی مقادیر زیادی شکر افزوده است به همین دلیل مصرف زیاد آن‌ها موجب افزایش دریافت انرژی شده و فرد را مستعد اضافه وزن و چاقی می‌کند.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: آبمیوه‌های صنعتی که حاوی قند افزوده هستند ترکیب مضری برای سلامت دندان‌ها به شمار می‌رود و سبب تخریب و پوسیدگی بافت دندانی می‌شود.

وی با بیان این که برای کودکان زیرشش سال نوشیدن آبمیوه صنعتی توصیه نمی‌شود، گفت:مصرف زیاده از حد آب میوه طبیعی نیز در کودکان زیر دو سال موجب کاهش اشتهای آن‌ها برای مصرف مواد غذایی و شیر می‌شود.

علیزاده افزود: آبمیوه مانده و کهنه شده تلخ و بدبو می‌شود و باید از مصرف آن به شدت پرهیز کنید زیرا سبب بیماری‌زایی و سوء‌هاضمه می‌شود.

وی تصریح کرد: در برنامه غذایی روزانه بهتر است از آبمیوه طبیعی و تازه که در منزل تهیه شده استفاده و به جای شربت‌های صنعتی انواع خانگی آن مصرف شود.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: خراسان ، میوه ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.