رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: آمریکایی‌ها مراقب رفتار خود باشند چرا که اگر دست از پا خطا کنند نیروهای مسلح ما با تمام قدرت هرجایی را که بخواهند هدف قرار می‌دهند و این توفیق در پرتو جهاد علمی و کار عاشقانه شهدای هسته‌ای‌ کشورمان به ثمر نشسته است.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ سردار "محمدرضا نقدی" رئیس سازمان بسیج مستضعفین در کنگره شهدای جهاد علمی که به همت سازمان بسیج اساتید کشور در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما که صبح امروز پنجشنبه(21آذرماه) برگزار شد، با درود بر روح پاک شدای 8 سال دفاع مقدس و به ویژه شهدای جهاد علمی سخنانش را آغاز کرد.
 
وی ادامه داد: شهدای بزرگواری که حق بزرگی بر گردن ملت ما داشته سه فضیلت علم، ایمان و جهاد را در هم آمیختند و در جهات مختلف از جمله اهداف، معنویت، پیروی از ولایت، درستکاری و سلامت و پاکی و رفتار ، انسان‌های تک بعدی نبوده و الگو بودند.
 
سردار نقدی در ادامه از کسانی که زندگینامه این شهیدان بزرگوار را به رشته تحریر درآورده بودند سپاسگزاری کرد و گفت: امیدوارم کتاب زندگینامه این عزیزان زینت بخش اتاق کار هر استادی باشد و هر دانشجوی ما برای شناختن مسیر موفقیت، کمال و تعالی علم و ایمان این شهدا را باید الگو قرار دهد.
 
وی با بیان اینکه این جلسه تلاش دارد برجستگی این عزیزان را ترسیم کند گفت: این بهترین کاری است که در ادامه کار این عزیزان می توان انجام داد و دشمن ما وانمود می کند این ترورها و انگیزه مقابله با دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای است، در حالیکه این یک ادعاست و همه اطلاعاتی که ما از دشمن داریم، برای مقابله با دشمنان ما هدفمان کاهش قدرت تسلیحاتی ما و کاهش برنامه هسته‌ای ما نیست.
 
وی تاکید کرد: آمریکایی‌ها مراقب رفتار خود باشند چرا که اگر دست از پا خطا کنند نیروهای مسلح ما با تمام قدرت هرجایی را که بخواهند هدف قرار می‌دهند و این توفیق در پرتو جهاد علمی و کار عاشقانه شهدای هسته‌ای‌ کشورمان به ثمر نشسته است.

سردار نقدی با بیان اینکه هرکدام از دانشگاه‌های صنعتی ما می‌توانند مجاب هستند که فناوری‌ها را افزایش دهند گفت: دشمنان ما از این حرف‌ها خوشحال نمی‌شوند و می‌دانند که در این مسیر چه ضربه‌ای خواهند خورد و در راس آنها آمریکا عاجز است که به کشورهای جهان سوم حمله کند، زیرا اقتصاد و نیروی مسلح ناتوان و وحدت داخلی ضعیفش نمی‌تواند ادعای آن را به اثبات برساند.
 
وی با بیان اینکه اگر آمریکا در این مسیر خطا کند، در آینده می‌بیند که چه بلایی به سرشان می‌آوریم افزود: آنها استقلال، آزادی و اسلام ما را بر نمی‌تابند و در جایی که اسلام پیشرفت می‌کند با آن مخالفند و با ترفندهای ترور، کودتا، خشونت، تهاجم فرهنگی، آشوب، دیکتاتوری، جنگ روانی، جاسوسی و تحریم اقتصادی، به ما حمله می‌کنند و مسیر جدید حمله آنها در حال حاضر راه علمی است.

سردار نقدی در ادامه به جنگ قدرت‌های غربی علی الخصوص آمریکا برعلیه پیشرفت علمی کشورمان اشاره کرد و گفت: چون علم قدرت آفرین است و ما را از زورگویان جدا می‌کند، آنها مانع از گسترش دانش و فناوری ما در حوزه هسته‌ای هستند.
 
وی در ادامه به سخنان حضرت علی(ع) درباره قدرت اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند: العلم السطان یعنی دانش قدرت است و هر کس که علم نداشته باشد، قدرت ندارد و مجبور است از اقتدار دیگران حمایت کند و دشمنان ما از این واهمه دارند که ایران الگویی برای کشورهای منطقه شود و از قدرت علمی ما می‌هراسند.
 
سردار نقدی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمودند می توانیم مرجع علمی جهان باشیم، گفت: باید از حقارت علمی نجات پیدا کنیم، دشمنان ما هزینه بالایی را برای جذب نخبگان ما متحمل شدند و آمارها نشان می دهد ایرانیان بیشترین نخبگان را دارند و  آمریکایی‌ها با سرمایه گذاری شان برای نخبگان ما دسته چک نشان می‌دهند و این در حالی است که غیرت اسلامی نخبگان ما به آنها اجازه نمی‌دهد که برای آنها سلاح بسازند.
 
وی در ادامه به یکی دیگر از راه‌های مقابله کشورهای غربی با پیشرفت‌های علمی ایران اشاره کرد و گفت: یکی از این راه‌ها دامپینگ مخرب است و آن عبارت است از صادرات یک کالا با قیمت کمتر از هزینه‌های تمام شده و به عبارتی فروش کالا در خارج به قیمتی کمتر از داخل، همچنین تحریم علمی ایران محور دیگر مقابله آنان با دانشمندان و دانشجویان ماست که در این راستا با اعلام لیست سیاه دانشمندان ما آنها را ترور می‌کنند.
 
وی افزود: تحریم مواد اولیه طبیعی، صنعتی و آزمایشگاهی یکی دیگر از راه‌های مقابله با پیشرفت علمی ماست و در این راستا بانفوذ در مراکز پژوهشی ایران و حملات سایبری مکرر به تاسیسات، می‌خواهند پیروز میدان شوند.
 
سردار نقدی با بیان اینکه جاسوسی علمی، فریبکاری، نشر اسناد مجعول علمی نیز یکی دیگر از راه‌های مقابله آنان است گفت: آنها در این راستا فضای دانشگاه‌ها را آشفته می‌کنند و با ایجاد تنش و درگیری به هر بهانه‌ای توسط عوامل نفوذی محیط دانشگاه را سیاسی می‌کنند که موارد آن را در فتنه 88 و 78 مشاهده کردیم.
 
وی ادامه داد: پیرو سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند دانشگاه‌ها سیاسی شده‌اند، نباید دانشگاه جولانگاه حرکت‌های سیاسی شود گفت: جبهه جهاد علمی غریب و مظلوم است و دانشجویان و نخبگان در راه جهاد علمی قیام کردند که نتیجه آن ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته‌ای مان است.
 
وی تاکید کرد: این ترورها نقاب را از مدعیان حقوق بشر برداشت و ما مصممیم که راه نیمه تمام شهدا را ادامه دهیم و برای اینکه این راه نیمه تمام دنبال شود، باید به این مولفه‌ها بپردازیم، از جمله پایمردی در عرصه علمی، شتاب بخشیدن به تولید علم و فناوری، ادامه جهاد تا محو کامل رژیم صهیونیستی و خشکاندن ریشه ترور، فعال تر کردن آزمایشگاه‌های هسته‌ای.
 
سردار نقدی با بیان اینکه ایران از ابتدای شکل گیری‌اش رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی و رژیم غاصب صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسد، گفت: امیدوار است این رژیم غاصب نیز همانند رژیم آپارتاید محو و نابود شود.
 
وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای افزود: امروزه ایران در راس کشورهای غیرمتعهد است و نباید این فرصت را از دست داد و می‌شود با فن دیپلماسی با آنها به توافق رسید و بشریت را از لکه ننگ رژیم صهیونیستی نجات داد، چرا که همواره این رژیم دنبال نقض توافق هسته‌ای ایران است.
 
سردار نقدی در پایان به بمب گذاری‌هایی که در اماکن متبرکه که به اسم شیعه و سنی انجام می‌شود، اشاره و خاطرنشان کرد: همه این بمب گذاری‌ها مسئله شیعه و سنی بودن نیست بلکه منشاء آن رژیم غاصب صهیونیستی است و دستاورد بزرگ این کنگره می‌تواند این باشد که حرکت دیپلماسی مان را به مدار میدان انداخته و در این مسیر به پیش رود.
 
گفتنی است؛ در پایان این مراسم تمثال شهدای هسته‌ای به خانواده‌های این عزیزان اهداء شد و همچنین از 5 کتابی که درباره ابعاد شخصیتی این شهدا به رشته تحریر درآمده، رونمایی شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۳۶ ۲۱ آذر ۱۳۹۲
ماآماده پاسداری ازعلم وجهادهستیم.خدا رحمت کند شهدای علمی ایران را.
آخرین اخبار