استاندار استان مرکزی گفت: غنابخشی برنامه‌های فرهنگی در گرو وحدت حوزه و دانشگاه است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک ، محمدحسین مقیمی، در دیدار با جمعی از طلاب و فضلای علوم دینی حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک گفت: وحدت حوزه با بخش‌های فرهنگی و دانشگاهی در غنابخشی به برنامه‌های اجرایی نقش بسزاییایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه طلاب علوم دینی جایگاه ویژه‌ایدر جامعه دارند، افزود: طلاب حوزه علمیه رسالت سنگینی در پاسخگویی به نیازها و مطالبات روز جامعه برعهده دارند.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه حوزه علمیه ظرفیتی مهم در اشاعه اخلاقیات بر پایه اصول دینی داراست، اضافه کرد: گره خوردن این نهاد با تمامی بخش‌های جامعه موضوعی است که بیش از پیش باید به آن پرداخته شود.

مقیمی جایگاه حوزه علمیه در ارتقاء ارزش‌های نظممهم و کلیدی دانست و اظهار کرد: حوزه‌های علمیه پیام انقلاب و آموزه‌های دینی را به زبان روز و با بهترین کلام به نسل جوان اعلام می‌کنند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی با روشنگری‌های دینی حوزه‌های علمیه در مقابل نظام بی‌نظمی در دنیا ایستاد و دست بیگانگان را از کشور کوتاه کرد، افزود: این وجه تمایز مهم انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌های جهان است.

استاندار مرکزی در ادامه گفت: تعمیر و مرمت حوزه علمیه امام خمینی (ره) اراک باید جزو برنامه‌های مسوولین و شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان باشد.

مقیمی تصریح کرد: مرمت و بازسازی این مجموعه تاریخیباید با ساختار مدرسه علمیه مطابقت داشته باشد.

به گزارش ایسنا، استاندار مرکزی ضمن دیدار با جمعی از طلاب و فضلای علوم دینی علمیه امام خمینی(ره) از حجره امام خمینی (ره) و محل درس خواندن و زندگی طلاب و امکانات این حوزه بازدید کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.