شیراز در صورت آلودگی هوا و تخریب محیط زیست جایگاه گردشگری و توریستی را از دست می‌دهد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شیراز؛ ابراهیمی کارنامی مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس در جلسه‌ای که به منظور امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شهرداری شیراز و این اداره کل تشکیل شد گفت: باید طوری برنامه‌ریزی‌ها صورت گیرد تا از محیط زیست مناسب و پاک برخوردار باشیم.

وی با قدردانی از همکاری‌های سازمان فرهنگی شهرداری شیراز با محیط زیست افزود: بر اساس تفاهم‌نامه با این سازمان بدون شک روحیه تعهد‌پذیری شهروندان شیرازی در حفاظت از محیط زیست افزایش می‌یابد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست فارس ادامه داد: شهر شیراز یکی از هشت شهر کلان آلوده کشور است و اثرات نامطلوب آلودگی هوا بر انسان و زیستگاه‌ها محسوس است و توجه نکردن به ملاحظات زیست‌محیطی عواقب خطرناکی دارد.

وی با اشاره به این که باید از ظرفیت‌های شهر شیراز به عنوان قطب تمدن، هنر و سومین شهر مذهبی ایران بهره‌برداری بهتری شود گفت: با آلودگی هوا و تخریب محیط زیست جایگاه گردشگری و توریستی را از دست خواهیم داد زیرا این آلودگی‌ها و تخریب‌ها جذابیت گردشگری‌مان را نشانه می‌روند و باید رویکرد مدیریت یکپارچه شهری پیاده شود و با ارائه آموزش‌های لازم به تمام اقشار مردم به ایجاد رشد و بالندگی جامعه کمک کنیم./س

انتهای پیام/

برچسب ها: صدمه ، توریستی ، شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.