قم/

2 هزار نفر مبلغ به سراسر کشور اعزام می‌شوند

مدیر‌کل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از اعزام 2 هزار نفر مبلغ در دهه سوم ماه صفر به سراسر کشور خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، حجت‌الاسلام غلام‌عباس موسوی با اشاره به ایام رحلت پیامبر اکرم(ص)، شهادت امام حسن مجتبی(ع) و علی‌بن موسی الرضا(ع) در ایام پایانی ماه صفر اظهار کرد: دفتر تبلیغات به منظور تبلیغ معارف اسلام، ترویج احکام الهی، تبیین سیره و شخصیت اهل بیت عصمت و طهارت(ع) و تبیین سیره پیامبر اعظم(ع) در این ایام اقدام به اعزام مبلغ به مناطق مختلف می‌کند.

وی از اعزام نزدیک به 2 هزار نفر از مبلغان خواهر و برادر در ایام پایانی ماه صفر خبر داد و افزود: این افراد از اول تا دوازدهم دی در مناطق مختلف حضور پیدا می‌کنند و به برگزاری برنامه‌های تبلیغی می‌پردازند.

مدیرکل امور تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به برنامه‌های تبلیغی مبلغان خاطرنشان کرد: اقامه نماز جماعت، برگزاری مراسم‌های مذهبی و عزاداری، هدایت برنامه‌های عزاداری و جلسات منبر، وعظ و خطابه، حضور در مدارس، ارتباط با نسل نوجوان و جوان، تبلیغ چهره به چهره و تشکیل حلقه‌های معرفت از جمله برنامه‌های مبلغان است.

وی عنوان داشت:‌ تبیین مباحثی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، سیره پیامبر اکرم(ص)، سبک زندگی اسلامی، اقتصاد مقاومتی، بصیرت‌افزایی، تبیین‌ ارزش‌ها و اصل والای ولایت فقیه از جمله برنامه‌های مبلغان در ایام تبلیغی است.

موسوی خاطرنشان کرد: توجه جدی به مسائل فرهنگی، تبلیغ دین، برنامه‌های ارزشی، آگاه‌سازی مردم و ارتباط با نسل جوان با محوریت هجمه‌های فرهنگی باید در اولویت نخست دستگاه‌های دولت باشد.

وی عنوان داشت: مبلغان از 24 آذر سال جاری می‌توانند با حضور در سامانه سمتا نسبت به ثبت‌نام برای اعزام در ایام پایانی ماه صفر اقدام کنند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.