هنرمند کارتونیست کشورمان گفت:کاریکاتوریست هابا ورود به موضوعاتی مانند گرانی به شکل خودکار وارد محدودیت و ممیزی می شوند.

جمال رحمتی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت :در شرایط فعلی ساختار کمی و کیفی کاریکاتو ر مطبوعاتی در نشریات کشور به دلیل شماری از ضعف ها در مدت زمان طو لانی و قدمت بالای این هنر در کشور ،بدترین دوران خود را سپری می کند .

وی در ادامه این مطلب افزود :وضعیت ایران در حال حاضر به دلیل تحریم ها و همچنین تبلیغلا ت سوء برخی کشور ها در جوامع بین المللی علیه ایران حساسیت ها نسبت به کاریکاتو سیاسی از سوی مسو لان زیاد شده است .

هنرمند کاریکاتوریست کشورمان در مورد نقش کاریکاتور در بیان برخی مشکلات مردم اضافه کرد :در هنر به ویژه کاریکاتو با پرداختن به موضوعاتی مانند گرانی برخی از کالاها و نیاز های مردم در سبد خانگی آنها مثل افزایش قیمت مرغ با توجه به جو حاکم بر کشور هنرمند به طور خودکار وارد محدودیت و ممیزی می شود .

این هنرمند کارتونیست کشورمان در خاتمه با اشاره به واکنش هنرمندان کشور در رابطه با اتفاقات منطقه و جهان اظهار داشت :هنرمند به ویژه افراد حاضر در حوزه کاریکاتور برای خلق آثار خوب و ارزشی آن هم با ساختاری به روز از محیط اطراف خود تاثیر می گیرند .

رحمتی در خاتمه اظهارداشت :این موضوع در برخی مواقع شکل سفارشی به خود می گیرد اما در مجموع هنر مندان ما در این عرصه توانسته اند با تولید آثاری در مورد اتفاقات منطقه و جهان عملکردی خوب از خود نشان دهند ./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.