معاون توسعه و برنامه ریزی اداره کل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران از تمدید جشنواره مشکات تا 20 دی خبر داد.

علوی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران در تشریح این خبر جشنواره مشکات را گامی در جهت کاهش هزینه‌های شهری عنوان کرد و اظهار داشت: ارتقاء محور های جشنواره مشکات از شش مورد به 12 محور از مهمترین تفاوتهای کمی جشنواره مشکات است وبا توجه به نیاز های آموزش شهروندان درحوزه‌های مختلف شهری مشکات 93 حداقل در24 محور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این جشنواره در 12محور فضای سبز، سبک زندگی، الگوی مصرف، شبکه اتوبوسرانی، مترو، تاکسیرانی، آپارتمان نشینی، رعایت حقوق همسایگی، محیط زیست شهری، پاکیزگی، مدیریت پسماند و منازل، زیبایی دوستی در منطقه شهری، پیشگیری از بروز حوادث در حال برگزاری است.

ضمن اینکه 12سازمان مرتبط با موضوعات نیز در برگزاری این جشنواره با اداره کل آموزشهای شهروندی همکاری خواهند نمود.

دبیر جشنواره مشکات، با بیان برگزاری این جشنواره در سه بخش کودک، نوجوان و بزرگسال در 12 محور یاد شده و در قالب‌های عکس، فیلم، خاطره نویسی، پوستر، کاریکاتور، داستان کوتاه، ایده های شهروندی تاکید کرد: ارائه یک مفهوم آموزشی در قالب موضوعات عنوان شده شرط ضروری جهت شرکت در این مسابقه است.

علوی با یاد ‌آوری آغاز جشنواره مشکات از اوایل آبان ماه به تمدید آن تا 20 دی ماه اشاره کرد و افزود: 50 هزار اثر در محور های مختلف اعلام شده تاکنون دریافت شده که بیشترین آثار به ترتیب در حوزه محیط زیست،‌فضای سبز شهری، فرهنگ ترافیک، پسماند و پاکیزگی محله بوده است.

وی با بیان ارتقاء سطح زندگی مردم به عنوان هدف از برگزاری این جشنواره تصریح کرد: موضوعاتی نظیر زباله و ترافیک از جمله مباحثی است که تمامی شهروندان با آن مواجه بوده و وجود مشکلات در این خصوص جز با برنامه ریزی مسئولان شهری در جهت مشارکت شهروندان در فرآیند آموزشی و مرتبط با آنان و رفع نواقص موجود در این حوزه میسر نخواهد شد.

معاون توسعه و برنامه ریزی اداره کل آموزشهای شهروندی شهرداری تهران با بیان بازدید میدانی مدیران ارشد آموزشهای شهروندی به مناطق مختلف شهر تهران و آموزش مسئولین خانه‌های علم و زندگی سرای محلات در راستای ارتقای کیفی برگزاری این جشنواره و مشارکت بیشتر شهروندان خاطر نشان کرد: تاکنون از 20 منطقه شهر تهران بازدید شده است./

انتهای‌پیم/
برچسب ها: جشنواره ، مشکات ، شهروند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار