نماینده مردم قم در مجلس مهمترین چالش پیش‌روی مدیران کلان‌شهرهای کشور را بحث درآمد‌های پایدار دانست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران قم، احمد امیرآبادی فراهانی در حاشیه چهارمین نشست مشترک شهرداران کلانشهرها و هیئت رئیسه فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، این گونه نشست‌ها را اثر بخش و مفید دانست و گفت: در این تعاملات نمایندگان مجلس از مشکلات شهری آگاه می‌شوند و می‌توانند این مشکلات را در مجلس بررسی کنند.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها نهاد عمومی غیر دولتی هستند و شوراها برای آن‌ها تصمیم می‌گیرند اظهار داشت: ما نگاه کلان‌تری به این موضوع داریم زیرا حدود 40 درصد از جمعیت کشور فقط در این 10 کلان‌شهر کشور زندگی می‌کنند که این نکته بسیار مهمی است و مجلس نمی‌تواند نسبت به آن بی‌تفاوت باشد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: برخی از قوانین چه در قانون شوراها و چه در قانون شهرداری‌ها نیاز به تغییر و تحول دارد که به نظر می‌رسد اینگونه جلسات در بهترین مکان برای تبادل این گونه مسائل و افکار است.

وی مهمترین چالش پیش‌روی مدیران کلان‌شهرهای کشور را بحث درآمد‌های پایدار دانست و ابراز داشت: شهرداری‌ها گرفتاری‌های زیادی را در کشور دارند زیرا درآمدهای آن‌ها وابسته به فروش تراکم‌ها و صدور پروانه‌ها است و این درآمد پایداری نیست.

امیرآبادی با تاکید بر اینکه باید برای شهرداری‌ها و شهرها درآمد‌های پایداری‌ را تعریف کنیم، تصریح کرد: باید اجازه دهیم شوراها بر اساس مقتضیات منطقه‌ای و محله‌ای این تصمیمات را اتخاذ کنند و از طرفی ما می‌توانیم یک سری از تصدی‌های دولتی را مثل آب و برق و گاز را به شهرداری‌ها واگذار کنیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.