بازرسان شيميايي در سوريه در پي ارائه گزارش خود اعلام کردند شناسايي عاملان استفاده از سلاح هاي شيميايي در سوريه کار آنها نيست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي، بان کي مون دبيرکل سازمان ملل خواستار بازخواست از مسئولان استفاده از سلاح هاي شيميايي در سوريه شد. وي اين مطلب را در پي دريافت گزارش نهايي گروه بازرسان بين المللي در سوريه اعلام کرد. 

در گزارش بي بي سي عربي در اين باره آمده است: نتيجه نهايي تحقيقات گروه بازرسان بين المللي در سوريه اين بود که سلاح شيميايي در اين کشور مورد استفاده قرار گرفته است اما به طور قاطع نمي توان گفت چه کسي از آن استفاده کرده است. شايد گزارش بازرسان نکته تازه اي در بر نداشته باشد زيرا طرف هاي سوري و نيز طرف هاي منطقه اي و بين المللي درباره اين که سلاح شيميايي در سوريه مورد استفاده قرار گرفته است ترديدي ندارند و اکنون مشکل اصلي اين است که چه کسي از آن استفاده کرده است. گروه بازرسان بين المللي اعلام کرده است تعيين اين که چه کسي اين نوع سلاح را مورد استفاده قرار داده است در حيطه اختيارات آن نيست. 

رئيس گروه بازرسان بين المللي تاکيد کرد گروه ديگري مي تواند با استفاده از نتايجي که ما به دست آورده ايم عاملان به کار گيري چنين سلاح هايي را شناسايي کنند. 
در ادامه گزارش آمده است: در اين شرايط، مخالفان اصرار دارند که نيروهاي دولتي از سلاح شيميايي استفاده کرده اند و نظام سوريه نيز افراد مسلح مخالف را به انجام اين کار متهم مي کند. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار