"ضیاء‌الدین دری" در برنامه شب گذشته "هفت" از نقش پررنگ تلویزیون در سینما گفت.

 به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون باشگاه خبرنگاران؛ بخش دوم برنامه سینمایی "هفت" به سومین دوره "جشنواره جام جم" اختصاص داشت که گبرلو از فرجی دبیر جشنواره جام جم و "ضیاء‌الدین دری" یکی از داوران این جشنواره دعوت کرده بود.



ضیاء‌الدین دری، کارگردان سینما و تلویزیون در این برنامه درخصوص داوری جشنواره گفت: داوری آثار آغاز شده و تعداد داوران این دوره به دلیل حجم زیاد آثار به 9 نفر رسید.
 
وی در خصوص نقش پررنگ تلویزیون در تولید آثار عنوان کرد: تلویزیون ساده سازی نیست حتی برای اشاره به نمونه‌ای از آن می‌توان به ساخت مینی سریالی که به نام "مهمان مامان" توسط سیما فیلم اشاره کرد که اکنون بهترین فیلم انتخاب شده و همچنین اصغر فرهادی که از تلویزیون به سینما آمد.
 
دری ادامه داد: طراحی از تلویزیون به سینما راه پیدا کرد و سینما بضاعت مالی نداشت که به این مسائل توجه کند تلویزیون توانست "سربداران" را تولید کند و حتی مدیران با کسب تجربه در تلویزیون در سینما اشاعه یافتند به همین جهت نگاه تولید تلویزیونی باید سختگیرانه صورت گیرد.
 
وی در خصوص حضور سریال "کلاه پهلوی" در بخش مسابقه اظهار داشت: سریال "کلاه پهلوی" از جمله سریال‌های الف ویژه تلویزیون است و براساس هزینه و زمان صرف شده، انصاف نیست که قضاوت شود و در بخش غیر رقابتی مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.
 
در ادامه فرجی، مدیر شبکه یک و دبیر جشنواره جام جم عنوان کرد: امسال شبکه‌ها طبق سهمیه ارائه شده آثار برتر خود را در مسابقه قرار می‌دهند و در بخش رقابتی امسال جشنواره 29 سریال، 42 تلویزیونی، 138 برنامه گفتگو محور در بخش‌های مختلف، 134 اثر پویانمایی، 100 مستند حضور دارند و در بخش بین‌الملل نیز با حضور نداشتن آثار صداوسیما و حضور آثاری از کشورهای آلمان، فرانسه، آمریکا، لبنان، سوریه، قطر با تعداد 100 اثر و موضوع بیداری اسلامی و مقاومت رقابت خواهند کرد.
 
وی با اشاره به 46 داور برای قضاوت آثار افزود: استانداردهای حرفه‌ای و تکنیکی و محتوا محور بررسی داوران است هر بخش با حضور یک دبیر و داوران متعدد آثار را طبق شورای سیاست‌گذاری در اولویت قرار می‌دهند.
 
وی در خصوص جوایز جشنواره نیز خاطرنشان کرد: جوایز نقدی به همراه لوح تقدیر به برگزیدگان اهدا می‌شود و همچون سال گذشته از برگزیدگان حمایت می‌شود و بخشی را نیز به عنوان جایزه مردمی برای جشنواره امسال در نظر گرفتیم.
 
انتهای پیام/ ص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار