از درآمد ناشی از فروش نفت و گاز برای تولید ثروت در کشور همچون ساختن پالایشگاه ها و توسعه صنایع بالادستی و پایین دستی و تولیدات محصولات جایگزین نفت و...بهره برد.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از اداره کل روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات ، دکتر هاشم نیکو مرام رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد این واحد دانشگاهی از برگزاری همایش ملی نفت و توسعه اقتصادی با همکاری دانشگاه های کشور خبر داد و گفت: همایش نفت و توسعه اقتصادی با همکاری دانشگاه های کشور همچون علامه طباطبایی ، تربیت مدرس، تهران، شهید بهشتی ، اصفهان ، بوعلی سینا، همدان ، دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران ، تهران مرکز و شیراز و نیز مرکز مطالعات نفت و توسعه اقتصادی و سازمان بسیج علمی ، پژوهشی و فناوری کشور برگزار می شود.

وی با بیان این مطلب که برگزاری 9 پیش نشست برای برگزاری همایش اصلی در نظر گرفته شده است، افزود: کمک به دولت و ارائه راهکارها و هدف گذاری برای پیش برد اهداف کلی کشور یکی از کارکردهای دانشگاه در حوزه های مختلف سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و ...است.
رئیس دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات گفت: بهترین منابع کشور برای توسعه اقتصادی، نفت و گاز است که جزء منابع تجدیدناپذیر محسوب می شوند.

وی با بیان این مطلب که امروزه اثر عوامل مهمی مانند سرمایه انسانی ، دانش ، فناوری ، مدیریت و مانند این ها نیز به خوبی شناخته شده است، گفت: اگر این عوامل با عوامل سنتی ترکیب شوند انتظار می رود پویایی های اقتصادی ، افزایش یابد و روند رشد و توسعه اقتصادی صورت بگیرد.

 دکتر نیکومرام با اشاره به این مطلب که یکی از منابع طبیعی بسیار مهم و با ارزش کشور ما نفت است که بررسی ها نشان می دهند این منبع به خوبی در مسیر رشد و توسعه قرار نگرفته است، ادامه داد: با توجه به اینکه نفت و گاز از منابع تجدیدناپذیر کشور هستند ، باید درآمد ناشی از آن برای توسعه پایدار و ماندگار کشور هزینه شود . در حقیقت از درآمد ناشی از فروش نفت و گاز برای تولید ثروت در کشور همچون ساختن پالایشگاه ها و توسعه صنایع بالادستی و پایین دستی و تولیدات محصولات جایگزین نفت و...بهره برد.

وی افزود: ارائه ی راهکارهای کارساز برای جایگیری نفت در راه توسعه اقتصادی کشور می تواند بسترساز دگرگونی های سازنده در کشور باشد.

 دکتر نیکومرام با بیان این مطلب که دانشکده مدیریت و اقتصاد واحد علوم و تحقیقات به خصوص گروه اقتصاد این دانشکده از مهرماه جاری همکاری خود را با این همایش آغاز کرده است، تصریح کرد: همایش ملی نفت و توسعه اقتصادی در 10 محور توسعه صنایع پایین دستی و ارزش افزوده نفت ، نفت ، بودجه دولت و توسعه، توسعه ظرفیت های تولیدی جایگزین نفت، بهبود نظام مالی و جایگزینی منابع مالی نفتی، مدیریت درآمدهای نفتی و توسعه ، الزامات نهادی اقتصاد غیرمتکی به نفت ، رویکردهای اقتصادی به نفت ، نفت و عدالت، بررسی اقتصاد نفت در ایران از دیدگاه اقتصاد اسلامی و دیگر موضوعات مرتبط ، در 30 دی ماه جاری و با همکاری دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کشور برگزار می شود.

دکتر نیکومرام از برگزاری 6 پیش نشست مرتبط با همایش ملی نفت و توسعه اقتصادی در دانشگاه های شهید بهشتی ، تهران ، علامه طباطبایی ، دانشگاه آزاد واحد تهران مرکز ، تربیت مدرس و دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات  خبر داد.
برچسب ها: نفت ، گاز ، پالایشگاه ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار