نشست «پژوهشی در مرجعیت علمی» پیش از ظهر امروز در تالار قدس مجتمع آموزش عالی امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، در نشست «پژوهشی در مرجعیت علمی»، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رئیس جامع المصطفی العالمیه، حجت‌الاسلام و المسلمین امیر انصاری مدیرکل تحقیقات و امور پژوهشگران، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رجایی معاون پژوهشی و جمعی از طلاب جامعه المصطفی العالمیه حضور داشتند.

در ابتدای نشست حجت‌الاسلام انصاری مدیرکل تحقیقات و امور پژوهشگران با بیان اینکه امروز را به عنوان روز پژوهش گرامی می‌داریم، گفت: یکی از بنیادی‌ترین روش‌ها برای پیشرفت، تحقیق و پژوهش است.

وی عنوان کرد: جامعه المصطفی به عنوان حوزه مدرن اسلامی به دستور مقام معظم رهبری یک حرکت عظیم علمی را آغاز کرده و در حال ترویج اسلام در جهان است.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین رجایی معاون پژوهشی و جمعی از طلاب جامعه المصطفی العالمیه به ایراد سخن پرداخت و با اشاره به اینکه هفته پژوهش زمانی است برای اینکه ما مجموعه کارهای خود را در این حوزه بررسی کنیم، گفت: این نشست فرصت خوبی است که با یکدیگر تبادل نظر کرده و همچنین از دست‌اندرکاران امر پژوهش تقدیر و تشکر کنیم.

وی با اشاره به اهمیت اقتصاد پژوهشی عنوان کرد: همه طلبه‌ها در کشور خود باید به ابعاد مختلف اقتصاد پژوهشی توجه کنند و باعث پیشرفت امر پژوهش شوند.

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین اعرافی به ایراد سخن پرداخت و با بیان اینکه مفهوم از مرجعیت علمی با مفهوم مرجعیت در تقلید تفاوت دارد، عنوان کرد: مقصود این است که کلیت حوزه و جامعه المصطفی محل مراجعه و مورد اعتماد جامعه علمی در حوزه اسلامی قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ما باید سعی کنیم که به حدی برسیم که دانش آموختگان و اساتید ما مورد اعتماد و محل مراجعه قرار بگیرند، گفت: باید تلاش شود که تولیدات فکری و نظری این نهاد و مجموعه نیز مورد ارجاع و استفاده تحقیقات و مقالات علمی قرار بگیرد.

گفتنی است، در خاتمه نشست از 24 نفر از اعضای انجمن‌ها و محققان برتر سال گذشته در امر پژوهش تقدیر شد./س


 

برچسب ها: قم ، نشست ، پژوهشی ، مرجعیت ، علمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.