رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قم گفت: باید بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها با واحدهای آلاینده محدوده و حریم شهر مقدس قم برخورد شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، اسماعیل احمدی‌زاده اظهار داشت: در سال‌های گذشته بسیاری از واحدهای کوره پزی گچ، آهک و آجر دستی و سنگ‌کوبی‌ها که پیش از این در خارج شهر قم استقرار یافته بودند با گسترش وسعت شهر و ساخت و سازهای شهری، در مبادی ورودی و در محدوده شهر قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه استقرار این واحدهای آلاینده در محدوده و حریم شهر قم با توجه به آلودگی‌ها و جانمایی نامناسب آنها تاثیرات منفی بر سلامت شهروندان داشته است خاطرنشان کرد: اکنون این مسئله به یکی از معضلات و چالش‌های زیست محیطی شهر قم تبدیل شده و ضرورت دارد در یک بازه زمانی مناسب، واحدهای آلاینده به خارج از شهر منتقل شده و در شهرک‌های صنعتی استان استقرار یابند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قم همچنین تصریح کرد: به منظور مقابله با چالش‌های دیرینه در ارتباط با انتقال واحدهای آلاینده استان، نحوه انجام این کار در قانون تعیین شده و مسئولیت قانونی همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط و حق و حقوق مالکان واحدها نیز کاملا در آن مشخص شده است.

وی با بیان اینکه اگر هماهنگی‌های لازم قانونی و قضایی برای انتقال واحدهای آلاینده به خوبی عمل شود، حل این مشکل میسر خواهد بود، گفت: با توجه به احراز آلودگی این واحدها و اعلام فهرست واحدهای آلاینده به دفعات به شهرداری، انتظار می‌رود با اعمال قانون و بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، با واحدهای آلاینده محدوده و حریم شهر قم قاطعانه برخورد شود.

احمدی‌زاده بر ضرورت برنامه‌ریزی دقیق برای ساماندهی وضعیت موجود واحدهای آلاینده حریم شهر قم با توجه به ملاحظات قانونی تاکید کرد و گفت: همکاری دستگاه‌های اجرایی در توسعه و گسترش کمربند سبز در اطراف شهر و تاثیر آن بر دید و منظر شهری و ویژگی‌های شهرسازی و زیبایی شناسی و تامین سلامت عمومی جامعه بسیار اهمیت دارد./س


 

برچسب ها: قم ، برخورد ، واحد ، الاینده ، محدوده ، شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.