قم/

احتمال وارونگی هوا و آلایندگی‌های جوی در قم

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قم از احتمال وارونگی دما و افزایش آلاینده‌های جوی در هفته جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، محمدرضا قاضی بیان کرد: با توجه به عدم وزش باد و صاف بودن هوا از روز دوشنبه تا پنجشنبه هفته جاری احتمال وارونگی هوا و افزایش آلاینده‌های جوی وجود دارد.

وی با بیان اینکه افزایش موقت ابر، وزش باد همراه با رگبار پراکنده برای امشب پیش‌بینی می‌شود ادامه داد: فردا شاهد آسمانی صاف کمی تا قسمتی ابری هستیم.

رئیس اداره پیش‌ بینی اداره کل هواشناسی استان قم با اشاره به اینکه دمای هوای امروز 13 درجه سانتی گراد و امشب صفر درجه سانتی‌گراد است اظهار کرد: دمای هوای فردا چهار درجه کاهش خواهد داشت.

قاضی با اشاره به روند کاهش دما در هفته جاری گفت: تا پایان هفته حداقل دمای هوا منهای سه تا چهار درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه کاهش دمای هوا بستگی به سرعت وزش باد دارد افزود: سرعت وزش باد برای یکشنبه شب 45 کیلومتر در ساعت پیش بینی می‌شود.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قم از بارش برف در هفته گذشته برای قاهان، فوجرد، سنجگان، باغ یک، مهرزمین و کهندان خبر داد و گفت: میزان بارش برف برای قاهان 12 میلیمتر، فوجرد 14 میلیمتر و مهرزمین 20 میلی متر ثبت شده است.

قاضی افزود: بیشترین بارش برف و باران برای فوجرد با 33 میلیمتر ثبت شده است.

وی مجموع بارش باران ثبت شده تا امروز در ایستگاه شکوهیه را 3.5 میلیمتر عنوان کرد و ادامه داد: مجموع بارش در همین مدت در ایستگاه‌های هواشناسی سالاریه چهار میلیمتر، سلفچگان 12.6 دهم میلیمتر و کهک چهار میلیمتر ثبت شده است.

وی مجموع بارش ثبت شده در ایستگاه هواشناسی قم در هفته گذشته را 1.7 دهم میلیمتر عنوان کرد و گفت: میزان تبخیر ثبت شده در همین مدت برای این ایستگاه 13 میلیمتر ثبت شده است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قم، میانگین حداقل دمای هوای ثبت شده هفته گذشته در این ایستگاه را یک درجه سانتی‌گراد و میانگین حداکثر آن ‌را 12 درجه سانتیگراد عنوان کرد.

قاضی افزود: حداقل دمای مطلقی که هفته گذشته در ایستگاه هواشناسی قم (شکوهیه) ثبت شده منهای پنج درجه سانتیگراد و حداکثر آن 18 درجه سانتیگراد بوده است.

وی در ادامه حداقل رطوبت مطلق این ایستگاه را 29 درصد و حداکثر رطوبت مطلق را 100 درصد اعلام کرد.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قم گفت: میانگین حداقل رطوبت مطلق برای ایستگاه شکوهیه در هفته گذشته 46 درصد و میانگین حداکثر آن 100 درصد بوده است.

قاضی میانگین حداقل دمای هوای ثبت شده در ایستگاه هواشناسی کوه سفید را یک درجه سانتیگراد عنوان کرد و افزود: میانگین حداکثر دمای هوا در همین هفته 12 درجه سانتیگراد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه مجموع بارش هفته گذشته در این ایستگاه یک میلی‌متر بوده است‌ افزود: حداقل میانگین رطوبت هفته گذشته 35 درصد و حداکثر میانگین رطوبت 88 درصد در ایستگاه کوه سفید به ثبت رسیده است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قم در خصوص ایستگاه هواشناسی کهک گفت: میانگین حداقل دمای ثبت شده در این ایستگاه دو درجه سانتیگراد و میانگین حداکثر دمای ثبت شده 9 درجه سانتیگراد بوده است.

قاضی با اشاره به مجموع بارش ثبت شده هفته گذشته در این ایستگاه 2.4 میلیمتر بوده است گفت: میانگین حداقل و حداکثر رطوبت نسبی در این ایستگاه 32 و 75 درصد ثبت شده است.

وی با بیان اینکه مجموع بارش ثبت شده در ایستگاه هواشناسی سلفچگان 7.6 دهم میلیمتر بوده است اظهار کرد: میانگین حداقل و حداکثر دمای هوای هفته گذشته در این ایستگاه به ترتیب دو و 10 درجه سانتیگراد ثبت شده ‌است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قم در ادامه گفت: میانگین حداقل رطوبت نسبی در ایستگاه هواشناسی سلفچگان 32 درصد و میانگین حداکثر آن 77 درصد بوده است.

قاضی با اشاره به ایستگاه هواشناسی کوشک نصرت، میزان بارش ثبت شده هفته گذشته در این ایستگاه را 2.6 دهم میلیمتر اعلام کرد.

وی اظهار کرد: میانگین حداقل دمای ثبت شده هفته گذشته در این ایستگاه سه درجه سانتیگراد و میانگین حداکثر دما 12 درجه سانتیگراد بوده است.

رئیس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان قم، میانگین حداقل و حداکثر رطوبت مطلق هفته گذشته در ایستگاه هواشناسی کوشک نصرت را به ترتیب 33 و 78 درصد اعلام کرد./س


 

برچسب ها: قم ، احتمال ، وارونگی ، هوا ، الایندگی ، جوی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.