خبرنگار شبکه سي ان ان گفت تدابير شديد امنيتي امروز در کييف پايتخت اوکراين اتخاذ شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني سي ان ان ، نيک پيتون والش در گزارشي گفت اين در حالي است که کييف امروز صحنه تظاهرات مخالفان دولت و از سوي ديگر گردهمايي حاميان دولت اوکراين است. وي افزود امروز حاميان دولت ويکتور يانوکوويچ رئيس جمهور در مرکز پايتخت تجمع کرده اند و احتمال مي رود نخست وزير اوکراين براي آن ها سخنراني کند. 

وي گفت در عين حال مخالفان و معترضان نيز در فاصله چند صد متري ، تجمع کرده اند و نيروهاي پليس ضد شورش تلاش مي کنند از حرکت آن ها جلوگيري کنند. نيروهاي پليس اوکراين تدابير امنيتي را تشديد کرده اند چراکه احتمال مي رود درگيري هايي ميان مخالفان و حاميان دولت اين کشور روي دهد.

وي گفت ويکتور يانوکوويچ رئيس جمهور اوکراين براي نخستين بار پس از بروز اعتراض هاي ضد دولتي در اين کشور با رهبران مخالفان ديدار کرد و مسائلي مانند برخورد تند نيروهاي پليس با معترضان و همچنين موضوع همکاري ها با اتحاديه اروپا مطر ح شد.

درعين حال نشانه اي از فروکش کردن اعتراضات ضد دولتي در اوکراين مشاهده نمي شود .اين اعتراضات پس از آن بروز کرد که دولت اوکراين از امضاي قرارداد همکاري هاي تجاري با اتحاديه اروپا سه هفته پيش خودداري کرد و از آن زمان به اينسو شهر کييف صحنه تظاهرات ضد دولتي بوده و هزاران نفر از سراسر کشور در اين اعتراضات شرکت داشته اند .

انتهای پیام / 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار