کتاب "خاطرات محمدهاشمی" برادر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی تدوین فاطمه یابنده به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی مؤسسه فرهنگی هنری و انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی،کتاب «خاطرات محمدهاشمی»برادر آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی تدوین فاطمه یابنده به همت مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

بنابر این گزارش، مهم‌ترين راه‌كاري كه مي‌توان از طريق آن به زواياي پنهان و ناگفته‌ی تاريخ انقلاب اسلامي پي‌برد، مرور خاطراتِ دست‌اندركاران انقلاب است. گرچه با تكيه به خاطرات نمي‌توان تاريخ انقلاب اسلامي را به نگارش درآورد و ناچار از بهره‌گيري از منابع ديگري چون اسناد مكتوب و اسناد ديداري، شنيداري و منابع كتابخانه‌اي هستيم، با اين حال خاطرات ويژگي‌هايي دارد كه در كنار توجه به كاستي‌ها و آسيب‌هاي آن مي‌تواند در شفاف‌تر شدن وقايع و قضايا مؤثر باشد. اگر در اسناد مكتوب وقوع حادثه‌اي گزارش شده است، در خاطراتِ دست‌اندركاران انقلاب زمينه¬های آن حادثه، عوامل مؤثر در شكل‌گيري آن و افراد و جريان‌هاي دخيل در آن روشن مي‌گردد. از اين‌رو مركز اسناد انقلاب اسلامي ضبط و تدوين خاطرات اشخاص مؤثر در انقلاب اسلامي را مورد توجه قرار داده است.

محمد هاشمي رفسنجاني از جمله شخصيت‌هاي فعال در نهضت اسلامي است كه بخشي از فعاليت‌هاي وي در بستر خانواده و به‌ويژه برادر بزرگ‌تر خود آيت‌الله اكبر هاشمي صورت گرفته است.

حضور محمد هاشمي در قم و آشنايي با رهبر كبير انقلاب اسلامي و همچنين مشاهده‌ی وقايع تاريخ انقلاب اسلامي در خاطرات وي انعكاس يافته است. بخش ديگري از خاطرات وي به شرح فعاليت‌ها در محافل دانشجويان ايراني در آمريكا اختصاص يافته است. حضور راوي در فرانسه و فعاليت در بيت امام (ره) بخش‌هاي ديگر خاطرات محمد هاشمي از تاريخ انقلاب اسلامي است كه در كنار ساير خاطرات و منابع، تصوير روشني را به ما مي‌دهد. ضمن اين خاطرات، مسائل و ناگفته‌ی بسياري از دوران تثبيت انقلاب اسلامي هم بازگو شده است.
 
«خاطرات محمد هاشمی» در شمارگان2000نسخه و 384 صفحه و به قیمت 120.000ريال روانه بازار نشر گردیده است.
همچنین لازم به ذکر است علاقمندان جهت تهیه این کتاب می‌توانند به فروشگاه این مرکز در خیابان انقلاب،خیابان 12فروردین، بعد از خیابان شهدای ژاندارمری نبش مجتمع ناشران و یا با شماره تلفن‌های 66953607 و 66961536 تماس بگیرند.

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.