فصل‌های مختلف کتاب ترکیبی از احادیث و ترجمه و به ندرت توضیحاتی در مورد آنهاست و روش تدوین مطالب با نام کتاب بسیار همراهی دارد. سه بخش اصلی کتاب عبارتند از: مراحل ثواب عزاداری،‌ جلوه‌های عزاداری در تعالیم اهل بیت (ع)، ‌قیام حجة ‌بن الحسن (ع)‌ امتداد قیام عاشورا.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران؛ «جلوه‌های عزاداری در تعالیم اهل بیت (ع)» به قلم «علیرضا شاهرودی» در قطع وزیری، شومیز در 240 صفحه منتشر شده است.

نویسنده‌ این کتاب پس از معرفی جایگاه اهل بیت (ع) ‌به عنوان مظاهر صفات خداوند و اهمیت حضور آنان برای هدایت مخلوقات خداوند بدین مسئله می‌پردازد که تنها راه ممکن برای
التیام ظلم‌های وارد شده بر آن بزرگواران خلقت تا زمان قیام منتقم عالم،‌ برقراری مراسم عزاداری و سوگواری به روش حضرات معصومین (ع)‌ است و این عزاداری به معنای ایمان آوردن،‌ اعلام وفاداری ،‌ظلم ستیزی، نماد عشق به مظاهر خدا و بالاخره پیوستن به لشکر حق است.

فصل‌های مختلف کتاب ترکیبی از احادیث و ترجمه و به ندرت توضیحاتی در مورد آنهاست و روش تدوین مطالب با نام کتاب بسیار همراهی دارد. سه بخش اصلی کتاب عبارتند از: مراحل ثواب عزاداری،‌ جلوه‌های عزاداری در تعالیم اهل بیت (ع) ، ‌قیام حجة ‌بن الحسن (ع)‌ امتداد قیام عاشورا.

بخش دوم که مطالب اصلی را در بر دارد شامل نُه فصل است که عبارتند از: برپا داشتن مراسم عزاداری،‌ جلوه‌های غم و گریه، ‌جلوه‌های ذکر و مداحی، ‌رفتارهای عزاداری،‌ جلوه‌هایی از آداب شیعه عزادار،‌ پوشش عزادار در مجلس عزاداری،‌ جلوه‌هایی از صرف اموال در عزاداری،‌جلوه‌هایی از عزاداری در محرم، ‌جلوه‌هایی از تداوم عزاداری که همه بر پایه‌ احادیث اهل بیت (ع) نقل شده‌اند.
برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار