معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه: «موزه آستان قدس رضوی، نه تنها موزه، بلکه عبادتگاهی است که با عشقی که در آثار آن نهفته است، به انسان، معنویت، انرژی، روح و زیبایی می‌بخشد».


به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران مشهد،به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی، دکتر
سید عباس عراقچی گفت: «موزه آستان قدس رضوی، یکی از زیباترین و مؤثرترین موزه‌هایی است که تاکنون دیده‌ام و این زیبایی و تأثیر، نه به خاطر نفاست و ارزش آثار ـ که واقعاً آثار نفیسی در اینجا وجود دارد ـ بلکه به خاطر معنویت و عشقی است که در این آثار نهفته است».

معاون امور حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: «انسان با تماشای این آثار، عشق و ارادت واقفان و اهداکنندگان را نسبت به حضرت رضا علیه‌السلام می‌بیند که این عشق و ارادت، به انسان انرژی می‌بخشد».

دکتر عراقچی با اشاره به قالیچه تمام‌ابریشمِ بافت تهران که توسط برادران عراقچی به نیابت از پدر مرحومشان سید حسین عراقچی به آستان قدس رضوی وقف شده است، اظهار داشت: «این قالیچه بافت تهران، یکی از آثار بسیار نفیسی است که بیش از 120 سال قدمت دارد».

وی با بیان این که بافت فرش‌های معروف به بافتِ تهران، بیش از هفتاد سال است که متوقف شده است، گفت: «این فرش با ابریشم خالص بافته شده و هم‌اکنون بدون هیچ عیب و نقصی به موزه حضرت رضا علیه‌السلام وقف شده است».

وی انگیزه وقف این اثر فرهنگی و هنری را به موزه حضرت رضا علیه‌السلام، درخواست برادران خود برای یادبود پدر مرحومشان عنوان کرد و تصریح کرد: «ما این اثر ارزشمند را به موزه حضرت رضا علیه‌السلام وقف کردیم تا در منظر زائران و مجاوران آن حضرت قرار گیرد و از این طریق، دعای خیر برای پدر مرحوممان باشد».

گفتني است که موزه آستان قدس رضوي، با 16 گنجينه تاریخی و فرهنگی و هنری منحصر به فرد، مانندِ گنجينه قرآن و نفایس، هداياي مقام معظّم رهبري، تاريخ مشهد، تمبر و اسكناس و سكّه، نجوم، ساعت، سلاح، ظروف، مدال، هنرهاي تجسّمي، و صدف و آب‌زيان، یکی از گنجینه‌های غنی و ارزشمند فرهنگ و تمدّن ایرانی و اسلامی است كه سالانه ‏پذيراي صدها هزار نفر از بازديدكنندگان داخلي و خارجي است/س

برچسب ها: موزه ، انرژی ، روح ، زیبایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.