شرکت صنایع سنگین هیوندای کره جنوبی روز یکشنبه اعلام کرد در قالب کنسرسیومی با شرکت فرانسوی سیدم در مناقصه ساخت نیروگاه برق و کارخانه شیرین سازی آب دریا برای کویت برنده شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رویترز؛ شرکت هیوندای اعلام کرد ارزش این قرار داد یک میلیارد و 400 میلیون دلار است.
به گزارش از سئول، بر اساس توافق با مقامات کویت، شرکت هیوندای قرار است یک نیروگاه چرخه ترکیبی گازی به ارزش 970 میلیون دلار بسازد و شرکت سیدم فرانسه نیز قرار است یک کارخانه شیرین سازی آب دلار در جنوب شهر کویت احداث کند.
شرکت هیوندای اعلام کرد کار ساخت این کارخانه ها تا یک ماه دیگر آغاز شد و تا قبل از سال 2016 به پایان خواهد رسید.
بانک ملی کویت نیز روز یکشنبه اعلام کرد مدیریت کنسرسیومی بین المللی برای گرفتن وامی به مبلغ یک میلیارد و 430 میلیون دلار برای تامین مالی این طرح برعهده خواهد گرفت.
نیروگاهی که قرار است به موجب این طرح ساخته شود ظرفیت تولید 1500 مگا وات برق را دارد و کارخانه آب شیرین نیز ظرفیت شیرین سازی 105 گالون آب را در روز خواهد داشت.این دو کارخانه قرار است برق و آب شیرین تولیدی خود را به مدت 40 سال به وزارت برق و آب کویت بفروشند. بانک ملی کویت اعلام کرده است بخشی از اعتبار مالی مورد نیاز اجرای این طرح را تامین خواهد کرد. کویت امیدوار است ظرفیت تولید انرژی برق خود را تا سال 2017 دو برابر کند .
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار