امام جمعه رودهن گفت: سیاسی بازی، سیاسی کاری و حرکت به دنبال باندی خاص، جایگاه دانشگاه را تنزل می دهد.

حجت الاسلام حسین توسلی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: استفاده از دانشجو به نفع اندیشه های حزبی خیانت است.

وی ادامه داد: گاه هر گروهی می آید و دانشگاه را بازیچه و ملعبه خود قرار می دهد و از جوانان و دانشجویان به نفع افکار و اندیشه های حزبی خود استفاده می کنند که این یک خیانت است.

توسلی تصریح کرد: این چنین شیوه های نادرستی در خط مشی مراکز علمی و دانشگاهی کشور به قول رهبر فرزانه انقلاب ضرر بسیاری برای برنامه های دانش محور و اساسی دانشگاه دارد.

امام جمعه رودهن و پردیس با تأکید بر ضرورت صرفه جویی و بهینه سازی مصرف انواع حامل های سوخت از جمله گاز شهری، تحقق این مهم را عاملی برای تقسیم عادلانه امکانات موجود رفاهی در اقصی نقاط کشور خواند .

وی ادامه داد: با افزایش برودت دما، مصرف گاز شهری نیز به بیان آمار ارائه شده از سوی شرکت ملی گازِ مندرج در رسانه های جمعی با افزایشی گاه چشمگیر همراه می شود.

توسلی افزود: امروز ایران اسلامی در زمینه برخورداری از منابع سوخت سالم گاز در رده های نخستین کشورهای جهان قرار دارد و باید شکرانه این نعمت الهی را با صرفه جویی و دادن فرصت برای مصرف آن به دیگر هموطنان به جای آورد.

وی ادامه داد: متأسفانه با افزایش دمای هوا گویی غوغایی در مصرف گاز ایجاد می شود، حال آنکه با کمی رعایت در مصرف و صرفه جویی می توان موجبات تقسیم عادلانه آن و جلوگیری از قطعی احتمالی این خدمت را فراهم ساخت.

امام جمعه رودهن و پردیس افزود: طبق آمارهای اعلامی از سوی نهادهای ذیربط و در قیاسی میان روز 20 آذر امسال با زمان مشابه پارسال در می یابیم که نزدیک به بیش از 13 درصد بر مصرف گاز شهری افزوده شده است، بر اساس آمارهای یاد شده مصرف گاز شهری پارسال در چنین روزهایی 357 میلیون متر مکعب بود که این ارقام امسال به 406 میلیون متر مکعب رسیده است.

وی ادامه داد: ایجاد سامانه های استحصال و ساخت شبکه های انتقال گاز هزینه های گزاف و هنگفتی را به بودجه کشور تحمیل می کند که می توان با کمی صرفه جویی در درجات شوفاژخانه ها و بخاری های گازی منازل به کشور و البته به خود و سایر هموطنان کمک بسزایی کرد.

توسلی تصریح کرد: در این زمینه همه اقشار جامعه به ویژه بانوان می توانند نقشی بارز ایفا کنند تا با مصرف درست این مایه ارزشمند و هدیه الهی خدای نکرده سایر نقاط کشور از آن بی بهره نمانند./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.