رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی خبر داد

روند کاهش دما تا اواسط هفته در آذربایجان غربی

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: روند کاهش دما تا اواسط هفته در آذربایجان غربی ادامه دارد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،مهدی صابری اظهار داشت: سامانه بارشی که از عصر روز چهارشنبه وارد آذربایجان غربی شده بود شنبه بعد از ظهر از استان خارج شده و افت دما را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: شنبه شب دمای ارومیه به منفی 12 رسید و این روند کاهش دما تا اوسط ادامه خواهد داشت و از اواسط هفته روند کاهش دما متوقف شده ولی افزایش دما نخواهیم داشت.

صابری با اشاره به بارش‌های اخیر که از روز چهارشنبه آغاز شده بود، تصریح کرد: بیشترین میزان بارندگی مربوط به سردشت با 82 میلی‌متر است.

رئیس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی یادآور شد: میزان بارش‌ها در اشنویه حدود 72 میلی‌متر، مهاباد 43 میلی‌متر، بوکان میلی‌متر 37 و ارومیه 28 میلی‌متر بود.

صابری ادامه داد: شاهد بارش 17 میلی‌متر در چالدران، 16 میلی‌‌‌متری در قره‌ضیاء‌الدین، 45 میلی‌متری در نقده، 25 میلی‌متر در میاندوآب و هشت میلی‌متری در شاهین‌دژ بودیم.

وی متذکر شد: کمترین بارش‌ها در تکاب و پلدشت با هفت میلی‌متر بارندگی بوده و با توجه به اینکه پلدشت شمالی‌ترین نقطه استان بوده احتمال بارش کم وجود داشت ولی تکاب نیز به دلیل شرایط خاص رفتاری همانند شمال استان داشته است.

صابری اعلام کرد: تا جمعه پدیده خاصی را در آذربایجان غربی شاهد نبوده و پدیده خاصی در نقشه‌ها دیده نمی‌شود و فقط  پنج‌شنبه در جنوب استان موج‌‌‌های پراکنده وجود خواهد داشت که احتمالا شاهد بارش‌های پراکنده در جنوب استان خواهیم بود.

انتهای پیام/م
برچسب ها: ارومیه ، کاهش ، دما ، بارشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.