حمید حامی خواننده موسیقی پاپ کشورمان در برنامه " کافه سوال" شبکه دو گفت: بسیاری از خواننده‌ها برای صفحه خودشان "like" خریداری می‌کنند.

به گزارش خبرنگارحوزه رادیو و تلویزیون  باشگاه خبرنگاران؛ برنامه شبانگاهی" کافه سوال" که شنبه تا دوشنبه ساعت 21 میهمان مخاطبان شبکه دو سیما می‌شود شب گذشته میزبان "حمید حامی" خواننده عرصه موسیقی پاپ بود وبه موضوع شبکه‌های اجتماعی و نقش آن‌ها در زندگی امروز، پرداخت.

نرگس کشتی آرای " کارشناس تعلیم و تربیت" در کافه سوال با اشاره به تفریحات بچه‌ها در فضای مجازی و شبکه‌های اینترنتی گفت: غیر از بحث گروهی، گاهی ما شاهد هستیم که جوانان در روند ارتباط با شبکه‌های اینترنتی، از شخصیت اصلی خود دور می‌شوند و شخصیت مجازی پیدا می‌کنند وگاهی رفتارهایی را که علاقه‌مند به انجام آن‌ها هستند و برحسب شرایط، نمی‌توانند آن‌ها را انجام دهند، در شبکه‌های مجازی ارائه می‌دهند ودر این مواقع، با شخصیت دوم خود برخورد می کنند.

کارشناس " کافه سوال" افزود: یکی از نکات اصلی مورد توجه در محیط‌های مجازی، بحث الزامات اخلاقی است که نمونه خلاف این امر در برخورد اینترنتی با صفحه " مسی" نمایان شد، و افراد باید به چنین نقطه‌ای برسند که الزامات اخلاقی را در فضای مجازی رعایت کنند زیرا در غیر اینصورت، شخصیت مجازی شکل گرفته، روی شخصیت اصلی فرد تاثیر می‌گذارد.

وی اظهارداشت: هنگامی که فرد وارد شبکه‌های مجازی می‌شود با مشاهده‌ی این‌که دیگران تمامی اطلاعات شخصی و خانوادگی خود را در چنین فضایی منتشر می‌کنند، کم کم به مرحله یادگیری می‌رسد وهنگامی‌ که وارد این مرحله بشود، در واقع فرهنگ بیگانه و القای یکسری مفاهیم می‌شود.

وی تصریح کرد: آموزش و پرورش عمومی و آموزش عالی ما باید وارد مقوله‌ی آموزش در حیطه شبکه‌های اجتماعی شوند و تصور می‌کنم در دوره‌ای از زمان، ما چشم‌ها و گوش‌هایمان را بستیم و این موارد را نادیده گرفتیم.

وی افزود: ما باید بحث سواد رسانه‌ای را که نیاز یک جامعه اطلاعاتی است را مورد توجه قرار دهیم و ما باید دست به دست هم دهیم و فضای حاکم بر شبکه‌های اجتماعی را بشکنیم چون ما می‌توانیم به اعتبار فرهنگ کشورمان، به معرفی هویت اصیل و فرهنگ خودمان بپردازیم تا کشورهای دیگر ما را بهتر بشناسند.

حمید حامی در میان این برنامه گفت: ورود فرهنگ غیر خودی به فرهنگ خودی، در خارج از کشور کمتر اتفاق می‌افتد و به طور معمول، افراد در کشورهای دیگر، صفحات اصلی خود را خودشان معرفی می‌کنند ودوستان و فامیل‌های نزدیکشان می‌توانند عکس‌های آن‌ها را ببینند اما ما که ادعای فرهنگ می‌کنیم، عکس این موضوع عمل می‌کنیم.

وی افزود: به دید من، تنها 20 درصد از مردم ایران از شبکه‌های اجتماعی استفاده صحیح و خانوادگی می کنند.

حامی اظهارداشت: من صفحه‌ای را به منظور ارتباط با هوادارانم دارم که مدیریت آن برعهده مدیر برنامه‌ام است.

وی افزود: بالا بودن میزان"like" ها در صفحه هر شخص بیانگر میزان شهرت او است اما خبردارم بسیاری ار خوانندگانی که کنسرت‌های بسیاری برگزار می کنند، "like" ها را خریداری می‌کنند در حالی که من هیچ‌گاه چنین کاری انجام نمی دهم زیرا معتقدم ظرفیت من در همین حد است واز این جهت، واقع بین هستم.

حامی اظهارداشت: هنرمندان به خصوص در ایران خیلی علاقه به شناخته شدن دارند اما چنین موضوعی به تصور من بین تمامی جوانان کشورمان عمومیت ندارد.

انتهای پیام/ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.