نایب رئیس انجمن آبخیزداری ایران از برگزاری دهمین همایش ملی آبخیزداری و مدیریت کم آبی همزمان با بهمن ماه سال آینده در دانشگاه بیرجند خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ حسین سعادت، نایب رئیس انجمن آبخیزداری ایران، در نشست هماهنگی همایش های ملی و بین المللی آب دانشگاه بیرجند با اشاره به فعالیت این انجمن از سال 76، گفت: ارائه نشریه علوم و مهندسی آبخیزداری و برگزاری همایش های مرتبط با آن از مهمترین برنامه های این انجمن است.

وی از برگزاری دهمین همایش ملی آبخیزداری و مدیریت کم آبی همزمان با بهمن ماه سال آینده در قالب کنگره آبخیزداری، مدیریت قنات و سطوح آبگیر باران در دانشگاه بیرجند خبرداد و افزود: فراخوان این همایش طی دو هفته آینده اعلام می­شود.

نایب رئیس انجمن آبخیزداری ایران محور اصلی برگزاری این همایش را آبخیزداری سازگار عنوان کرد و افزود: کشور ما به دلیل شرایط اقلیمی در حوزه های آب، خاک و پوشش گیاهی محدودیت های زیادی دارد.

سعادت با بیان اینکه برای دسترسی به پایداری حوزه آبخیز باید مناسب ترین روش­ها را انتخاب کنیم، گفت: مشارکت مستمر و فعال جوامع محلی در تحقق این امر ضروری است.

احمد قندهاری، نایب رئیس انجمن سطوح آبگیر باران نیز در این جلسه نگاه سطح آبگیر باران را یک نگاه اقتصادی به موضوع آبخیزداری دانست و اذعان داشت: کارهایی که تاکنون در این زمینه صورت گرفته است کپی برداری از الگوهای کشورهای غربی بوده است.

وی با اشاره به اینکه هر کشوری اقلیم خاص خود را دارد، تاکید کرد: برای حل مشکلات در این زمینه توسعه قنات با توجه به اقلیم ایران ضروری است./س

برچسب ها: همایش ، ملی ، آبخیز داری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.