مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه، طرح بخشودگی صد درصدی جرایم را فرصتی مناسب برای کارفرمایان بدهکار دانست و گفت: احتمال اینکه این طرح در سال‌های آینده نیز تکرار شود، بسیار کم است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران کیومرث فلاحی، درباره‌ طرح بخشودگی جرایم تامین اجتماعی گفت: براساس مصوبه مجلس مقرر شد افرادی که از 19 تیرماه تا 19 دی‌ماه امسال برای پرداخت بدهی خود اقدام کنند، از صد درصد بخشودگی جرایم برخوردار شوند.

به گفته وی کارفرمایان صنعتی، خدماتی و صنوف به استثنای دستگاه های دولتی و همچنین رانندگان برون شهری افرادی هستند که مشمول این طرح می‌شوند.

فلاحی میزان کل بدهی بخش‌های مشمول طرح بخشودگی جرایم به تامین‌اجتماعی استان کرمانشاه را 70 میلیارد تومان دانست که از این رقم 15 میلیارد تومان بخشیده خواهد شد.

به گفته وی این طرح فقط شامل افرادی می‌شود که تا 19 دی‌ماه درخواست پرداخت اصل حق‌بیمه را داده باشند و پس از آن حتی می‌توانند بدهی خود را تا پایان سال به صورت قسطی بپردازند.

فلاحی رونق تولید و کمک به بنگاه‌های اقتصادی را از اهداف طرح بخشودگی جرایم عنوان کرد.

وی این طرح را فرصتی مناسب برای کارفرمایان بدهکار خواند و تاکید کرد: امکان اینکه این طرح در سال‌های آینده نیز تکرار شود، بسیار کم است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه در ادامه سخنان خود تعداد افراد تحت پوشش تامین اجتماعی استان کرمانشاه را 700 هزار نفر عنوان کرد.

به گفته وی جمع کل بیمه شدگان اصلی استان نیز 222 هزار و 216 نفر است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کرمانشاه، تعداد مستمری بگیران تحت پوشش تامین اجتماعی استان را نیز 30 هزار و 540 نفر دانست.

فلاحی اظهارداشت: تعداد بیمه شدگان اجباری تامین اجتماعی تا آبان ماه 92 نیز 136 هزار و 788 نفر می باشد.

وی گفت: ماهیانه مبلغ 225 میلیارد ریال به عنوان مستمری به مستمری بگیران و بازنشستگان تحت پوشش تامین‌اجتماعی استان پرداخت می‌شود.

فلاحی در ادامه گفت: کارفرمایان تحت پوشش شعبه یک تامین‌اجتماعی کرمانشاه می‌توانند از 23 آذرماه نسبت به ارسال لیست بیمه‌شدگان و پرداخت حق‌بیمه آنها به صورت اینترنتی اقدام کنند که البته این کار مستلزم مراجعه آنها به شعبه یک و دریافت رمز عبور است.

انتهای پیام/م

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرمانشاه ، جرایم ، بخشودگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.